8 maj 2017 - "You raise me up"

Efter att ha tappat fokus och hamnat i en oreda i livet är jag nu helt bestämd på att jag måste hitta tillbaka till den jag var i början av året som mådde bra och hade ordning och planering i livet. Jag har iallafall haft en fantastisk helg och det hjälper då jag ska hitta orken till att sluta stressa igen, hitta strukturen och må bra igen. I fredag lös solen över Sundsvall och jag tror alla njöt. Jag hade en fantastisk dag på jobbet, nynnade på  sankta lucia heladagen, drack påskmust i solen och jag kände att jag hade hjälpande och underbara konversationer med mina fantatsika kollegor, Marlene och Emma. Vad skulle jag göra utan dom? Efter jobbet åkte jag till stan och mötte upp min mycket efterlängtade Kim, vi drack svalkande kaffedrinkar i solen och pratade om livet. Mådde så bra där och då i solen på torget med en jordgubbsfrapino i handen och bästa vännen bredvid mig. Vi fortsatte kvällen med att grilla hemma hos Kimman. På lördagen var det en hemma dag och jag myste i stallet med min gris, vi fick öven besök av Kims kille Robert och hans mamma. Alltid roligt med främmande och få visa upp min lilla fis. På kvällen var jag med Hanna, hemmakväll, frukt och musik. En mysig och väldigt behövlig kväll. Söndagen tillbrigande jag till stor del med mormor, vi fikade på Birsta och handlade presenter innan vi skulle hem till Sandra och fira henne på hennes födelsedag. Lycklig lottad att ha min syster, hon känner mig så väl att hon kan reta mig till vansinne på några få ord och på lika få ord kan hon få mig att må så bra. Att veta att hon alltid kommer att finnas där. Älskar henne med hela mitt hjärta. Idag är det måndag och jag har haft en bra start på veckan. Många fina stunder idag på mitt jobb, älskar mitt jobb. Planerat och tänkt på framtida planer, det ser ut att bli roligt här framöver! Längtar och ser så framemot i det. Ikväll har jag städat hemma och haft filmmys med min lilla Bella. Jag börjar nu känna mig lite mer i kontroll över livet och som att jag så smått hittat fokuset. Jag insåg nu också hur många fantastiska människor jag har runt omkring mig. Så himla tacksam för det, får aldrig ta det förgivet. Utan dom skulle jag inte klara mig. 
 
 
Blandade bilder från den senaste tiden

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0