2016 - "Love life, Live life" (part IV)

Oktober
Oktober började väldigt bra med en helg i Ysjö med Anton, mamma och pappa, samt Sandra, Kalle och Gottfrid. Denna helg hade även jag och Anton våran halv årsdag. Vi byggde en bro, fiskade och gick på promenad, samt åkte fyrhjuling. En helt faktastisk helg enligt mig. Men ganska snabbt där efter vände allt och blev jävligt dåligt helt ärligt. Den blev en totalvändning mellan mig och honom och saker och ting blev svajigt. Men det är ju sånt som händer. Det blev llite bättre ett tag. Även jobbet tog på livet och var väldigt stressigt, livet hemma var inte det lättaste. Jag sminkade väldigt mycket denna  månad, min älskade Halloween månaden.  Vi hade personalträff med alla dom dagliga verksamheterna inom NPF i Sundsvall, väldigt roligt. Vi hade även en after work med jobbet, en väldigt rolig kväll med bowling, middag och drinkar. Jag har fina kollegor. Vi firade farmor och farfar som varit tillsammans i över 40 år. Jag sminkade Jossis en kväll inför en utgång. Jag firade Halloween med Kim, Robert och Hanna, en väldigt rolig kväll! Middag, alkohol och spel. Jag var även i Ysjö med Jossis denna månad. En otroligt avslappnade och fantastosk helg med en av mina närmaste vänner. Jag var även ledig en vecka mitt i månaden för att jag har mycket semsterdagar att ta ut, väldigt konstigt med härligt då jag aldrig förut har haft semester och bara varit hemma. 
 
Ysjö
 
 Jag var på teater 
 
After work 
 
Middag hos farmor och farfar
 
Jag sminkade Jossis
 
Varm smörgåstårta 
 
Ysjö med Jossis
 
Några Halloweensminkningar 
 
 
 
Halloweenfest med Kim, Robert och Hanna
 
November
November började med Lilly och Arvids årliga blodfest, en kväll där alla klär ut sig och lagar en läskig maträtt. Vi hade maskerad på jobbet. Julia kom hem till Sundsvall och efter flera månader i från varandra var jag och mina apor återförenade. Jag hade en middag och biodejt med Emma, jag är vädligt tacksam att jag har lärt känna henne bättre. Jag lärde mig under oktober och november vilken fantatiskt fin människa hon är. Det är få som hon. Så himla underbart! Vi firade min mormor med en fin middag i höga kusten med hela familjen, en otroligt fin kväll med god mat och fantastiskt sällskap. Jag firade Movember för min pappas skull, min morfars skull och för alla andra som är drabbade av prostata cancer. Jag och Kim var på fest hos Simon. Familjen firade farsdag hemma hos mig och jag bjöd på middag och efterrätt. Kajsa kom hem till Sundsvall, så jag och Kimman spenderade en kväll med henne. Så himla mysigt och roligt att ha henne hemma en stund. Jag och Anton hade det  lite svajigt igen och mot slutet av månaden avslutades vår lilla saga. Tråkigt såklart, men det är sånt som händer och jag var glad för tiden vi hade ihop. Jag lärde mig så himla mycket och hade verkligen så himla roligt med honom. Jag hade en till ledig vecka i slutet av november och den veckan var fullspäckad med roliga saker. Bad med Gottfrid, massage, jag umgicks mycket med syrran, en vinkväll + sleepover med Jossis, fika på Birsta med Hanna, bio med min bästa Marlene, julpyntade hemma, lunch med familjen, julhandling och avslutingsvis första advent hemma hos mig.
 
Lilly och Arvids årliga blodfest 
 
Alla helgona
 
Min efterlängtade Julia kom hem till Sundsvall
 
 Älskade Stolpås Gård
 
Fantastiskt härlig kväll med Emma, middag och bio.
 
Vi firade mormor på Höga Kusten hotellet 
 
Jag stödjer blå bandet med hela mitt hjärta, för min pappa och min morfar och för alla andra drabbade. 
 
Fest hos Simon 
 
Farsdag hemma hos mig
 
Fika på Birsta med Hanna
 
Kajsa kom också hem till Sundsvall, fantastiska vän
 
Lunch på stan med mamma, pappa och Sandra. 
 
Myskväll och lite "fuck off, nu kör vi"-kväll med Jossis. En mycket peppande och välbehövlig sleep over med min fina vän. 
 
Första advent hos mig
 
December
Jag började månaden med Jossis, en mys drinkkväll hemma hos Jossis, hon bjöd på godrinkar och sedan gick vi ut på stan och då hade även Jonna kommit. Jag sov över där och Jossis fick den roligaste snapen någonsin. Jag kan fortfarande hör henne skratta åt den. Dagen efter gick jag på julmarknad med Sandra, Kalle och Gottfrid. Jag firade Isa (ett och ett halv år försent...) tillsammans med Kim, deras mamma och Robert. En sjukt rolig kväll med mycket dans på E-street. Jag fotade tillsammans med Jossis och Jonna, vårat sammarbete är så himla bra. Jag julpysslade tillsammans med familjen i pannrummet, så himla vi. Jag var ute och åt på Pinchos med Simon och Pontus. Jag hjälpte brorsan att laga skotern och han hjälpte mig laga bromsarna på bilen. Vi firade advent hos mamma och pappa. Jag och mamma bakade pepparkakor med Lilly och Arvid. Vi hade Luciafirande på jobbet och Lucia fika hemma hos brorsan. Jag bakade pepparkakor tillsammans med Sandra, Gottfrid och mamma. Jag julstädade även, lyssnade på julmusik och julhandlade. Jag älskar ju december och julen. Det är verkligen min tid på året. Jag åkte till Berlin med Kimman, en helt obeskrivligt skön känsla att fly från verkligheten med min fru. Vi hade en helt underbar weekend med en julstämning som inte går att beskriva. Så mycket fint fanns det och kolla på, julmarknaderna var helt fantastiska och det var en så mysig stad. Det var så avslappande mitt i julstressen att bara göra vad fan man ville med hon som alltid får mig att må så jävla bra. Det var roligt att gå ut och träffa nya människor, denna gång var det faktiskt Berlinbor, även om man vet att man bara kommer ses en kväll så är det så himla roligt att prata med dom och umgås ett tag. När jag kom hem var det fullt upp med julgranklädning, julklappsspel hos Carina med Aspentjejerna, julklappsinslagning och julmatshandling. Jag bakar ju även en jultårta varje år. Jag tycker om den stressiga tiden innan jul, då man är uppe ända in på natten och förbereder inför julen. Och det jag tycker om allra mest är känslan som blir när man sätter sig ner och ska spela bingo på uppesittarkvällen och allt är klart och julafton är så himla nära, älskar den avslappande känslan. Och äntligen, JULAFTON, bästa dagen på året. En helt fantastisk dag med min familj, julklappsspel, sällskasspel, Kalle Anka, bästa maten och jultomten. Gottfrids första jul, så himla mysigt! Juldagen var spenderade jag först med familjen och sedan förfest hos Jossis! Bästa förfesten med en massa lekar och skoj. Hon och Amanda är ju bara så himla bra! Sedan blev det utgång och där träffade jag Julia. Vilken lycka. Vi firade morfars födelsedag med att öta på en Kina restaurange där vi brukade äta med honom. Saknar honom så mycket. Mellandagarna spenderade jag med vänner, bästa sättet att avsluta året. Både Julia och Kajsa var hemma i Sundsvall, jag shopppade på Birsta med Marlene. I mot slutet av året blev jag väldigt förkyld och spenderade mesta tiden i soffan sovandes. Fick ett samtal på nyårsafton som gjorde året lättare att avsluta, kändes skönt att vi kan prata som vanligt efter det som har hänt. Hösten var en tuffperiod och sjukt stressig. Men jag var sjukt taggad inför det nya året och kände mig för första gången på ett bra tag stark och säker i mig själv. För mig är nyårsafton verkligen ett slut på något som varit och ett nytt år är en nystart. Jag var så redo att lämna det gamla och jobbiga bakom mig och börja må bra, träna och sluta stressa. 2017 kommer bli ett bra år! 
 
En drinkkväll med Jossis och Jonna
 
 Julmarknad på Norra berget
 
Det ser ju ut som att jag är en självklar del utav Kims familj hahah. 
 
Fotografering med brudarna. Älskar vårt samarbete. 
 
Middag med Simon och Pontus
 
Julpyssel i pannrummet
 
 Jag hjälpte brorsan med skotern
 
 Pepparkakasbak 
 
 Lucia 
 
 Gottfrids först pepparkaksbak
 
Berlin
 
 Julklappsspel med Aspen 
 
Julafton 
 
Juldagen och förfest hos Jossis
 
Lilla julafton

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0