2016 - "Love life, Live life" (part III)

Juli
Jag började månaden att vara med min mycket saknade Paris-bo Sonja, så underbart att få ses igen och prata. Saknar våra långa konversationer. Skörden var i gång och sommarkänslorna på topp! Efter att ha jobbat dygnet runt i två veckor så hade jag tre dagars ledigt, tre dagar jag spenderade med Anton. Det var underbart och helt fantastikt kommer jag ihåg. Vi hade en skördefest på gården när skörden var klar, en helt obeskrivigt bra kväll. Våra familjefester är bland det bästa jag vet. Jag mådde så bra denna månad. Jag hade middag och mys med mina apor hemma hos mig, vi hade ju det som en regelbunden grej. Vi träffades typ en gång i veckan och kollade på film, jag älskade verkligen det!  I mitten av månaden hade ja sista middagen med min apor på länge, då Julia skulle flytta till Umeå och innan det så var våra utomlands resor ivägen. Det var också en av sommaren bästa kvällar, vi åt middag på E-street, köpte efterrätt på Donken och tog en jävla massa kort. En helt perfekt kväll! Jag firade min födelsedag en vecka tidigare då ingen skulle vara hemma på min riktiga födelsedag. Jag hade vår traditonella födelsedag med frukost på säng, det hindarade inte hela mina familj att Anton hade sovit hos mig haha, egenbakad tårta, god mat och ett ordentligt firande. Jag jobbade mycket den här månaden men jag  hann bada en hel del och njuta av sommaren på mina leldiga dagar. Jag åkte på en lliten roadtrip med Anton längst kustvägen och vi stannade och kollade på massor av saker, en otroligt mysig dag. Jag åt middag med Marlene och kollade sen på Jill Johnsson på torget, min fina fina Marlene. I födelsedagspresent av Kajsa fick jag en äventyrsgolf kväll med henne, det var så roligt och mysigt. Min riktiga födelsedag firade jag genom en roadtrip till Jämtlands skogar med Sandra, Gottfrid och mormor. Vi kollade på dödafallen och den kinesiska paveljongen. På kvällen åt jag middag tillsammans med Jossan och Julia på E-street. Sedan hade jag några lediga dagar på rad så då passade jag på att åka till Uppsala på en mini semester med Sandra och Gottfrid. I Uppsala mötte vi upp mamma, pappa, Arrak och mammas nya hundvalp Raider. Senare den veckan åkte jag till Hudiksvall med Marlene på en liten shoppingresa. En helt fantastiskt dag! 
 
Sonja som var hemma i Sundsvall på besök
 
 
Skörden var i full gång
 
Julia på en av våra myskvällar
 
Skördefesten 
 
 Utflykt med syrran, Gottfrid och Lilly. 
 
Middag med mina snygga brudar, Kim och Julia. Alltid lika snygga på bild. 
 
Min lite tidiga födelsedag
 
Min riktiga fördelsedag 
 
I Uppsala trotsade vi spöregnet och badade ändå
 
Uppsala med familjen och vår nyaste familjemedlem kungspudeln Raider!
 
 Med Marlene i Hudiksvall
 
Augusti
Jag var tillbaka på mitt vanliga jobb igen, men denna gång som fast anställd och inte timmvikare, en väldigt konstig men bra känsla. Jag åt middag med Hanna på Udda Tapas i början av månaden, en väldigt fin kväll och vi hann att prata, mysa och umgås. Jag fick äntligen se Suicied Squad efter en lång väntan. Jag blev lite besviken på filmen men Anton var ju och det gjorde det bra iallafall. Jag åkte till Barcelona med Kim och Kajsa, en fantastisk vecka i värmen och solen. Vi fick uppleva så mycket olika saker, bergsklättring, sena utekvällar, fin middag med en man som spelar flygen, shopping och seesightsing bland dom otroligt vackra husen. Barcelona är en fantastiskt fin stad. När jag kom hem vandrade jag till en stuga i skogen med familjen dagen efter att jag kom hem och vi skrattade åt kontrasterna som kan bli på två dagar. Det började planeras inför dop och en Ysjöresa, allt tillsammans med familjen och Anton. Det var så spännande! När jag kom hem blev det jobb och jag var ner till Bollnäs för att sminka och styla inför ett bröllop samt sitta barnvakt. Jossan var med hon också och fotade, en väldigt bra erfarenhet och bra helg. Efter det slutade det roliga. Påväg hem från Bollnäs hade jag en fruktansvärd ryggvärk, dagen efter var ryggen värre och jag kunde inte andas. Att jobba kom inte på fråga och jag sjuk skrev mig först för ryggvärk. Jag gick till sjukgymnasten och massören för att få hjälp, det hela slutade i flera veckors sjukskrivning, 40 graders feber i 6 dagar i rad för att senare få diagnosen lunginflamation, den fick mig att ligga i sängen sovandes i över en vecka, jag var för trött och dålig för att ens kolla på film, och för dom som känner mig vet att, då jävlar är jag dålig! Det känns om att tre veckor av mitt liv är borta, har aldrig mått så dåligt. Som tur var gick det över och efter några månader fick man tillbaka sin fulla styrka! Det sjukaste av det hela är att Sandra och Nicklas också fick lunginflamation samtidigt, men vi hade olika typer! Men familjen var så fina och hjälpsamma under min sjuka tid, även Anton kom ut och försökte hjälpa mig bli frisk. Så uppskattat. I slutet av månaden orkade jag vara med och firade Lilly några timmar, vi firande henne i ett förråd som min mamma fixat till ett festlokal. En otroligt mysig kväll.
 
Middag med Pie på Udda tapas
 
Några bilder från Barcelona
 
 En utflykt till skogen med familjen 
 
När jag sminkade Pias bröllop i Bollnäs
 
 
Vi firade Lilly
 
September
Började månaden med att forsätta vara sjuk, lunginaflamationen var en tuff tid. Jag tog mig upp ur soffan och fick på mig lite smink en lördagkväll för att gå på en 80-tals födelsedagsfest. Vi firade Erica och Lars, en så rolig kväll med lekar och roliga utklädnader. Jag stannade några timmar sedan blev det hem till sängen. Jag började jobba igen, dock alldeles förtidigt. Jag sov hela kvällarna när jag kom hem från jobbet. Efter att jag varit i karantärn i flera veckor så mådde jag äntligen bättre och fick en fin kväll med Kimman. Det var så härligt att kunna göra något, komma ut och leva lite. Gottfrid döptes i Hössjö kyrka och jag blev officiellt gudmor till mina lilla ängel. En hlet underbar dag för lilla grabben och första gången jag hade med mig en dejt till en stor tillställning. Jag sminkade en del i slutet av månaden. Jag åt en supergod middag på Saffran med Jossis, update om livet och en massa bra konversationer. Jag fick äntligen se hennes nya lägenhet! Jag hade semester en dag och var barnvakt åt Gottfrid. Så himla mysigt. Jag hade en till fantastisk kväll med Kim när vi gick på matmarknaden och tjejkvällen på stan. 
 
80's night
 
Kimman och jag 
 
Gottfrids dop
 
Mysmiddag med Jossis på Saffran
 
Biljard med Kimman
 
 Barnvakt åt denna lilla sötnos

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0