2016 - "Love life, Live life" (part II)

April
Jag började månaden med en after work med jobbet, första after worken med Emma och det nya jobbgänget. Vi var på himlabadets relax och det var så sjukt roligt! Helt fantastiskt! Dagen efter fick jag ett samtal tidigt på morgonen och andra dejten var inplanderad samma kväll och vår lilla saga var påbörjad. Jag hade första kvällen med Simon, Niklas, Olivia och Hanna på väldigt länge. Vi spelade spel, pratade och myste. Jag och Kim gjorde ett fotoalbum till Julia i present, det var så roligt att fixa med bilderna och texten. Och att få ge den till henne, så underbart. Samma kväll som vi firade Kim på hennes födelsedag, då vi förfestade hos Kimman för att sedan äta middag och dansa på E-street. Otroligt rolig kväll. Jag sminkade en Coachella inspirerad sminkning, som sedan blev lite blodigare haha.  Jag spelade biljard med Kimman. Firade en släkting som fyllde 70 år. Sandra vad höggravid hela månaden och det var en otrolig spänning. Efter att hon gått alldeles för länge över tiden så satte dom igång henne, det bev dock en lång process och det tog 53 timmar innan lillgrabben föddes. Sedan välkommnade vi en liten Gottfrid Tage Brunnström med öpnna armar. Världens sötaste grabb. Jag avslutade månaden med Kimman och Robert, vi kollade på en majbrasa och sedan pratade jag och Kimman till sent in på natten. 
 
After work
 
Spelkväll

Kim och jag förbereder Julias present
 
Kims födelsedagsmiddag
 
Coachella inspireradesminkningar 
 
Min syster och hennes familj
 
Världens finaste Gottfrid 
 
Valborg med min fina Kim
 
Maj
Nu hade saker och ting började lösa sig, Gottfrid hade kommi till världen, jag fick vara kvar på jobbet som långtidsvikare, det blev fler pirriga och spännande dejter och livet lekte. Det var stort fokus på Gottfrid ibörjan av månaden, såklart. Sedan firade vi min syster och Arvid som fyllde år! Det var sommarvärme redan i maj och jag kunde använda bikini, vi grillade mycket och vi saknade Kroatien så vi började planera att åka tillbaka. Jag umgicks med vänner och hade en av de bästa kvällarna på hela året då jag satt i Kims kök med Kim och Julia och pratade i sju timmar om allt och inget. Jag kollade på ESC med Kajsa. Jag tog selfies med Jossis en kväll tills hon fick nackspärr, så jukt roligt var det. Dock väldigt synd om Jossis.. Jag hade många fina stunder med Anton, som till exempel när höll på och fixa med hans bil en kväll efter jobbet. Eller en spontan fika på stan efter jobbet. Jag sminkade också en del. I slutet av månaden började det gå rikigt bra på jobbet och på en och samma dag fick jag en jobbintervju, fick hoppa in och jobba på min gamla verksamhet med nya människor och var på en grillmiddag med mitt då framtida sommarjobb. Kaske en av de bästa jobbdagar i mitt arbetssamma liv. Jag avslutade månaden med att sminka Isa till balen, jag känner stor ära att jag fick göra det, och sedan åt jag middag och kolla på en match på O'learys med Kim och hennes mamma.Jag och Kim kände oss forever alone denna kväll men vad gör det när vi är tillsammans och är togheter alone. 
 
Titta! Hur söt får man vara? 
 
Arvid, min lilla drake, fyllde år. 
 
Min lilla ängel. 
 
Mamma grillar
 
Stunden Jossis får nackspärr.
 
 Jag fick något flow att göra en maskerad-look
 
Alltså jag dör, TITTA TITTA TITTA!! 
 
Isa, snygg som satan och klar för balen. 
 
Alltid lika fina på bild.
 
Juni
Jag började månaden med att vara med Marlene, vi besökte Sandra och sedan visade jag henne Alnö. Nationaldagen firade jag med Jossis, Sandra och en liten Gottfrid, firande på stan, glass och fint väder. Underbart och härligt! Några dagar senare åt jag och Jossis middag på Vindhem och drack vin. Kanske en av sommarens finare kvällar, vi pratade om livet, framtiden och killar, skrattade massor och mådde så bra. Så mycket kärlek till den kvällen och till min fina Jossis. Jag shoppade loss på Birsta med Kimman en dag. Jag hade många mysiga middagar med familjen. Många fantastiska kvällar med Anton. Jag åkte upp till Sollefteå en helg för att fira Simon tillsammans med Hanna och Niklas, så rolig helg med fest, lekar, bus i lekparken och en dag på relaxen. Så rolig idé att samla alla i en stuga över en hel helg och bara umgås. I slutet av juni jobbade jag dygnet runt, Jag tror jag jobbade nästa 14 dagar i rad och gjorde ca 147 timmar på två veckor. Men jag tror jag hann med lite roligt där i mellan också. I slutet av månaden blev jag erbjuden en fasttjänst på mitt jobb och jag tackade med glädje ja. Jag mådde väldigt bra här och jag tyckte livet lekte. Även om jag inte skiver det så är det alltid jobbigt med pappas sjukdomar och allt går upp och ner. Men här skedde det väldigt mycket bra i mitt egna liv! 
 
Marlene och jag. Min underbaraste Marlene, vet inte hur jag hade överlevt året utan henne? 
 
Nationaldagen 
 
En kväll på Vindhem med Jossis
 
Shopping med Kimman
 
Min bror och jag. En av väldigt få bilder på oss två tillsammans. 
 
När vi firade Simon i Sollefteå
 
 Fina sommar kvällar och dagar
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0