Stockholm - Country 2 Country

När pappa fyllde 50 år för några veckor sedan så fick han en resa till Stockholm samt biljetter till en konsert, Country 2 Country av oss syskon. I fredag smällde det och hela familjen drog ner till Stockholm, det har varit så skönt att komma bort ett tag och bara njut av varandras sällskap. Efter allt som hänt de senaste åren så var det verkligen behövligt. Det har varit den perfekta helgen. Tåget ner på fredagmorgon, sedan började vi vårt besök i Stockholm med att äta det alltid lika goda köttet och såsen på Jensen's. Sedan skulle vi göra ett försök att lokalisera oss till hotellet och det gick förvånasvärt bra. Ett snabbt ombyte på hotellet, innan vi drog vidare till Anexett för en kväll med live musik. Vi bodde på Motell L och det var hur fint som helst och perfekta läget om man ska på konserter. Sedan tog vi oss en drink innan vi tog oss till Globen och Anexett där det bjöds på en countrykväll med arstisterna Pauper Kings, Jill Johnsson, Lauren Alaina och Carrie Underwood. En fantastisk kväll med så bra musik, massa öl, många skratt och det är alltid lika roligt att kolla på andra människor. Jag hade inte hört Pauper Kings förut men jag gillde verkligen deras musik och har lyssnat på dom nu efteråt. Mycket lugn och härlig musik som man bara myser till. Dom var ute bland publiken och vid barena under dom andra konserterna och träffade folket, roligt att dom tar sig tiden. Jag var ju tvungen att gå fram och prata lite och ta ett kort såklart, haha. Sedan spelade Jill Johnsson och hon är ju alltid lika bra, vilken brutta! Jag hade inte hört Lauren Alaina förut heller och jag gillade väl inte hennes låtar vidare mycket, men hon visste precis hur man fick igång publiken. Hon körde ett medley med massa girl power-låtar, bjöd upp en kille ur publiken som skulle dansa med henne under en låt och jäklar vad han bjöd på sig själv. Så efter hennes spelning tror jag att dom flesta var sugen på att gå ut och dansa. Sedan var det Carrie Underwoods tur och det var väldigt bra, hon kan verkligen sjunga och bjuda på en bra show. Det var lite mycket ljus och höga ljud, det passade inte riktigt på en så liten spelning. Men det där lär nog ha varit den minsta spelning hon gjort på många år. Men hela kvällen var helt fantastisk!
 
På lördag började vi dagen med hotellfrukost och det är ju alltid lika fantastiskt. Sedan tog vi oss till Naturhistoriska, jag hade aldrig varit där förut så det var riktigt spännande. Vi kollade på en film om osynliga mysterier på Cosmonova, vilken jäkla ball grej! Jag måste åkte tillbaka för att kolla på en film och astronomi och havet. Sedan kollade vi på dom olika utställningara, det var synd att det var så inihelvete mycket folk för man hann inte läsa allt och kolla i lugn och ro. Sedan åkte vi till stan igen för att äta middag, det behövdes en lugn och god middag efter allt vi gjort och alla steg vi gått. Sedan gick vi i några affärer innan vi åkte tåg hem igen. Denna helg har bjudit på så många skratt, intressanta konversationer och oförglömliga minnen. Jag älskar min familj så mycket och jag är så glad över att vi är så tajta och att vi står varandra så nära. Jag har aldrig tråkigt med dom och dom kan alltid få mig att må bra. Jag mådde bättre än vad jag gjort på väldigt länge i helgen. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0