23 juni - Ljusare tider

Pappa frågade mig för någon dag sedan, eller egentligen konstaterade mer, att det går rätt så bra för mig nu och att det har gjort det i några år. 
 
Bortsätt från alla sjukdomar och skit, så har det verkligen varit några bra år. Trots  pappas cancer, morfars bortgång och dom andra sjukdomarna som drabbat släkten som har varit nära att ta kol på mig, så har mitt egna liv flytit på väldigt bra. Jag har min älskade familj som alltid finns där för varandra, jag har fantastiska vänner, jag har haft sån tur med jobbet, jag har upplevt mycket och levt livet. Bara på dom senaste månaderna har mycket förändrats och livet börjar verkligen ljusna upp. Gottfrid kom till världen, den obeskrivliga kärleken man kan känna till ett sådant litet barn. Gottfrid är min lilla ängel. Nyligen blev jag erbjuden fast tjänst på mitt jobb. Efter två år av kämpande och slit, irritation och trötthet, lärdom och spänning, lycka och en massa skratt så känns det bra att få fortsätta jobba med personerna som varje dag inspirerar mig och som ligger mig väldigt varmt om hjärtat. Sedan han, han som livar upp och gör min vardag och liv mycket roligare, mysigare och spännande.  Något helt nytt för mig men något som jag uppskattar väldigt mycket och något som jag verkligen vill ska fortsätta. Han har gjort våren mycket lättare och fått mig att må mycket bättre. 
 
Så svaret på pappas fråga är: ja, livet är bra fint just nu. Jag hoppas verkligen att det fortsätter. Jag orkar inte med några mer svåra tider nu. Jag vill fortsätta leva livet och vara lycklig! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0