9 juli - Skördefest

Aldrig förr har höskörden gått så fort eller har vädret varit så bra. Trots att vi inte längre gör hela skörden själv så är det alltid skönt när allt hö är packat, plastat och klart. För min är höskörden sommar på rikigt. När man hör traktorerna köra på åkrarna från den tidiga morgonen till den sena kvällen, när doften av en nyslagen åker sprider sig över gården och när man ser dinosaurieäggen spida sig över åkrarna. Jag blir så stolt när jag ser mina syskon och Kalle som är så drivna och enngagerade i jordbrukslivet, dom är stora förebilder till mig. Idag var det skördefesten, en fest då vi firar att höet är intaget och att skörden gick bra. Vi firade med goda drycker, fantastisk mat och roliga spel. Med sommarmusik i bakgrunden har jag haft en helt underbar kväll med min familj  som får mig att skratta, som alltid har intressanta konverastioner och som alltid får mig att må så bra. Jag tycker om dom alla så himla mycket och vet inte hur jag skulle klara mig utan dom. Vilken härlig kväll! 
 
Jag hjälpte min lilla Lilly Vanilly att fixa håret  och vi gjorde oss fina inför festen. 
 
Festen börjad med några goda glad vin i köksträdgården i väntan på maten. 
 
Kalle stod för grillningen
 
Medan jag tog hand och myste med barnen
 
Arrak låg under bordet och höll koll på vad alla gjorde
 
Mysmiddag med min älskade familj
 
Vi firade även min bror som nyligen fyllt 29 år
 
Barnen lurade upp nästan alla vuxna på studsmattan 
 
 
Vi kastade gris i solnedgången
 
Efter denna fullspäckade kväll var hela familjen trötta och och nöjda så vid tio tiden sa dom flesta godnatt. Jag och mamma spelade lite badmintion innan även vi accepterade vår trötthet. Jag älskar verkligen dessa kvällar med min familj.  Love life, live life. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0