RECAP LIST - 2016

Beskriv året med tre ord.
- Fantastiskt men tufft
 
Bästa köpet? 
- Antagligen gåstolen jag och Anton köpte till Gottfrid i doppresent. Det har varit så underbart att se honom springa omkring i den stolen. Så himla söt! Och självklart mina resor, älskar dom. 
 
Vilka sånger kommer påminna dig om 2016?
- "Hur länge till" av Vapenbröder kommer alltid att påminna mig om Anton och vår tid ihop, likasom nästan alla Tomas Ledin låtar som gick på repeat uder sommaren. Jag brukare förknippa väldigt mycket med låtar men i år är det inte så många. Det är mest låtar som påminner mig om honom, men vi lyssnade ju mycket på musik. Men Charlie Puth låt "One call away" får mig att tänka på mina brudar, Julia och Kim. Jag vet inte ens om dom vet om det, haha. Jag kommer ihåg att jag lyssnade mycket på "All-American Girl" med Carrie Underwood innan Gottfrid föddes och påväg till sjukhuset när Gottfrid hade fötts. Och "Wrong baby wrong baby wrong" av Martina McBride.
 
 Vem har du umgåtts med mest?
 - Förutom familjen så är det nog Kim och Julia, eller jag fram till att Julia flyttade till Umeå, och Anton under den tiden vi träffades. Men även Jossis, Marlene, Kajsa och Hanna samt nu i slutet av året har jag börjat umgås mer med Simon igen. Känner att jag har varit lite ostbail i mig själv under de senare halv året och det påverkar ju tyvärr det sociala livet. Men det ska det bli ändring på! 
 
 
Har du haft ett förhållande under 2016?
- Ja, det måste man väl kunna säga. Även om vi aldrig blev officiellt tillsammans så träffades vi ju i sju månader, gick på dop tillsammans och åkte till Ysjö, så det räknas.
 
 Vart reste du under 2016?
- I augusti åkte jag till Barcelona med Kajsa och Kim och i december åkte jag och Kim till Berlin. Jag har även varit i Ysjö några gånger, på en helgfest i Sollefteå och en minisemster med familjen i Uppsala samt en helg i Stockholm med familjen då vi såg Country 2 Country.  
 
Barcelona
 
Berlin
 
Stockholm
 
Vad var din största tabbe 2016? 
- Att jag är så otroligt stressad inombords, jag måste lära mig att ta hand om mig själv och lära mig att hantera stress. Men även att jag har svårt att låta människor komma nära, vilket inte är något att göra åt för det tar den tid det tar, så är det synd. Jag önskar att jag var modigare och vågade ta för mig mer. Men förhoppningsvis har jag blivit det av de erfarenheter jag fått i år. 
 
Vilka ser du som de största händelserna under året?
- Det störta av allt är ju självklart att Gottfrid kom till världen, min systers älskade lilla son och min gudson. Den finaste lilla ägeln av dom alla. Men även att jag för fösta gången jag dejtade en kille under en längre tid och hade en relation med. Jag är väldigt tacksam för tiden jag och Anton hade tillsammans. Samt att jag blev fastanställd på mitt jobb där jag var långtidsvikarie innan, så underbar känsla.
 
Första gången jag träffade Gottfrid
 
Har du blivit bättre på något?
- Jag har lärt mig väldigt mycket om mig själv när det kommer till förhållandebiten och hur jag fungerar i en sån situiation. Jag har förhoppningsvis blivit bättre på det, jag som inte varit så intresserad av förhållanden innan ha lärt mig så mycket av erfarenheterna och känner mig nu redo inför nya äventyr.
 
Vad var extra dåligt med året?
- Såklart är det tråkigt att mitt första påbörjade förhållande tog slut. Hösten har varit väldigt tuff av många anledningar: stressigt jobb, sjukdomar, jobbigt hemma pga konsekvenserna av tidigare sjukdomar och min inre stress samt så har jag saknat mina vänner. Julia och Kajsa flyttade till Umeå i höstas. Jag saknar otroligt mycket att träffa Julia och Kim en gång i veckan och bara ses, prata lite och kolla på film. Det hjälpte mig otroligt mycket. Jag har saknat att umgås med Jossis, Kajsa och Sonja som bor i Paris, samt Hanna och Simon och så. Nu ska jag börja må bra och göra det saker jag känner för att göra och mår bra av.  
 
Vad var extra bra?
-  Det går inte att beskriva lyckan över att Gottfrid nu förgyller vår vardag, han är årets allra största höjdpunkt! Även här såklart att jag för första gången påbörjade ett förhållande, det var så nytt och spännande. Det här året har haft många fina stunder, mina utomlandsresor är ju sånt jag alltid kommer att minnas och glädjas över. Dom har varit så fantastiska. Sedan alla andra vardaliga men alldeles speciella kvällarna med vänner och familj, kvällarna med Anton, sånna kvällar som sätter guldkant på livet. Min helg i ysjö med Jossis, Sandras babyshower, Gottfrids dop, min lilla roadtrip på min födelsedag, min och Marlenes utfykt till hudiksvall, familjens skördefest, samt när jag, syrran och Gottfrid åkte till Uppsala. Sist men absolut inte minst minnesvärd: Min mamma har skaffat en till hund, en kungspudel som heter Raider! Och så mycket mer. 
 
Familjens skördefest
 
Lärde du känna några nya människor?
- Hahah det känns som att jag upprepar allt. Jag lärde ju känna Anton via en blinddate. Sedan så fick vi nya arbetskollegor på jobbet, Emma var en av dom och hon är en av de finaste människorna. Så omtänksam och snäll! Hon har verkligen hjälpt mig på jobbet. Jag har lärt känna Robert via Kim, vi är så lika varandra ibland och lika nördiga när det kommer till film. Kim verkar ha en smak haha! 
 
Jag och Emma dricker viiiin
 
Gjorde du något 2016 som du aldrig gjort förut?
- På jobbfronten har det hänt mycket och att jag fått mer eget ansvar sen jag blev fast anställd, jag har alltid haft mycket ansvar och mycket saker att göra, men nu har jag hållit i möten och liknande saker helt själv. En häftig känsla. Jag grundlurade min syster ,och överraskde henne (hon hatar överraskningar) med en babyshower! Sjukt roligt. Sedan var ju nästan allt med Anton en första gång. Jag känner att jag lär mig saker om livet och utvecklas som människa hela tiden, livet är spännande.
 
Vid en sjö i skogen i Ysjö 
 
Gjorde någonting dig riktigt glad?
- Dom två gånger i år vi fick besked om att pappas cancer inte har kommit tillbaka eller förflyttat sig. När jag besökte en nyfödd Gottfrid på sjukhuset och han tog ett hårt tag om min fingrar och bara höll i om när han sov. När jag hade en jobbig kväll i november och två av mina närmaste vänner, Kim och Jossis, direkt ringer upp och pratar med mig. Dom är så himla underbart fina, jag är lyckligt lockad. Kvällar med Anton, som när vi bestämde oss väldigt sent för att baka en paj och sedan kolla på film, när vi spelade badmintion i solnedgången, eller när vi kastade macka i Grönviken och när jag kom hem från Barcelona och vi planera inför dopet. Det finns så mycket mer också som gjort mig glad. 
 
Jag och min pappa när han fyllde 50 år, så glad att hitills har gått bra med hans operation
 
Vem saknade du?
- Morfar som alltid och Walle, det är tomt utan dom. Många av mina vänner, Sonja, Julia och Kajsa framför allt. Det har tagit hårt på mig att vi växt upp och folk har börjat flytta och vuxenlivet har börjat. Saknar att träffa kompisarna hela tiden. 
 
Vad tänker du göra annorlunda nästa år?
- Det allra viktigaste jag ska göra nästa år är att sluta stressa och börja må bra, för då kommer mycket annat att lösa sig. Då kommer jag kunna fockusera på de saker jag vill göra och faktsikt göra dom. 
 
Tror du 2017 kommer bli lika bra?
- Jag hoppas att det kommer att ha alla dom fina bitar 2016 hade men att det jobbiga och tuffa delarna försvinner och blir mycket bättre!
 
Vad kommer du sakna från 2016?
Som jag skrev tidigare sakar jag redan mina filmkvällar med Kim och Julia. Nu när fler vänner kommer att flytta så kommer jag sakna att regelbundet kunna umgås med dom.
 
 
 
Vad önskar du att du gjort mer?
- Att jag hade bloggat eller fört någon av typ av dagbok så att jag kunde minnas all dom fina stunderna. 
 
Vad spenderade du mest pengar på?
- Resor och nöjen, jag tycker att det är väldigt viktigt att leva livet och göra det man vill medans man kan. Det finns ingen säkerhet att jag kan göra dom nästa år. Lev nu och njut av det. 
 
 
Och så slutligen; dina planer inför 2017?
- Jag har inte så mycket planer faktiskt, förutom att jag ska sluta stressa. Men jag känner mig redo inför nya äventyr och vad dom har att erbjuda. 
 
Vad vill du säga till dig själv inför 2017?
För några dagar sedan hade jag synen att: "fan, jag kommer att fira in det nya året som det tredje hjul som jag alltid är". Men sen tänkte jag om: "vafan, jag kommer attt fira in det nya året som en strong and independet tjej som är redo för nya äventyr och att utforska vad livet har att erbjuda". Jag vill säga till mig själv att våga mer, ta chanser och go outside your comfort zone. Men kom alltid ihåg att leva livet nu och ta inget förgivet. Love life. Live life.  
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0