I used to say that I couldn't slepp, waiting for santa at least for a week

 
Julen är verkligen magisk. Samhörigheten, glädjen och spänning. Jag kommer alltid vara som ett barn när det kommer till julen. Kalle sa att han känner bara att julen är som en vilken annan dag på året som helst, förutom att den innehåller presenter och tomtar. Men så är det verkligen inte för mig. Jag är fortfarande pirrig dagen före, uppesittarkvällen är en av de viktigaste sakerna på hela året för mig, jag har fortfarande liten aptit på julafton för att jag är nervös, jag är spralligare än Lilly och Arvid inför tomten, jag kommer troligen komma hel till mamma när jag är 35 år för att klä granen, jag kommer nog inte vara den som lagar mat undertiden Kalle Anka spelas på tvn. Jag älskar traditionerna och jag älskar julen.
 
Julfrukosten åt vi i min lägehet: Julgröt, julklappsspel och julstämning. Efter det så fixade vi och trixade på gården innan det var dags att åka upp till Sandra och fira vår första jul i deras stora nyinköpta hus. Det första ord jag sa när jag klev in i det huset, och gick in i köket, var: Julafton. Hela huset lyser av julstämning. Vi spenderade resten av dagen hemma hos Sandra och Kalle: Julmat, Kalle Anka, tomtebesök, julklapps öppning och jultårta. Lilly, Arvid, Sandra och jag hade en julkonsert, lilly hade även sin egna lilla konsert med synthen hon fått i julklapp. Åh, vad jag älskar min familj. Vi hade en väldigt vuxen, lantlig och lugn jul. En helt underbar dag som jag enbart känner kärlek för. Vi hälsade även på morfar, hans grav, på kvällen och gick på midnattsmässan. Mycket fint var det. Hoppas ni andra också hade en fantastisk jul!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0