2014 - Live Life, Love Life (part 3)

 
Juli
Haha, min dvärg och jag. Måste bara skriva det här: Jag älskar att ha på mig höga klackar och jag äger jätte många par, men jag använder dom aldrig just för att jag blir så jävla lång. Men jag kom ihåg att jag tänkte den här kvällen att jag skiter i det, jag måste ju våga använda dom. Men jag tyckte det var lite jobbigt hela kvällen, tills att en kille vi sitter och pratar med säger: men vilka coola skor eller något i den stilen. Blev så glad, för han var själv inte så lång och blev så glad att jag fick höra något annat än att gud vad långa jag är, haha. 
 
 
Jag jobbade väldigt mycket i juli och skulle inte ha velat haft det på något annat sätt, började månaden på Indiska och avslutade på Aspen. Jag hade en sjukt stor längtan och saknad efter Bråvalla, men jag höll mitt sinne sysselsatt. Jag mixade jobbet med massor av roligheter. Jag tog mitt första dopp i början av juli (aldrig har jag väl varit så sen) tillsammans med Jossis. Jag och Jossis gick ut och åt på Jop's innan vi begav oss ner till Hamnyran här i Sundsvall. Jag hamnade även där dagen efter, två fantastiska kvällar då jag träffade mycket nytt folk, men även en person som jag känt hela mitt liv men aldrig riktigt pratat med. Tack så mycket Kimman och Jossis för att ni gjorde dessa kvällar så speciella. Jag åkte på en loppis-roadtrip med Kalle, Sandra och Amanda, jag tillbringade många dagar på stranden då framförallt med barnen. Brorsan fyllde år, vilket firades med muffins och bollspel på gården (så.jävla.kul), det är sällan jag umgås själv med brorsan men det är så kul när vi väl gör de. Jag tog det nu mer lugnt med festadet och alkoholen, men en krogen runda blev det allt med Kimman. Och en sjukt rolig födelsedagsfest för Oscar, drickspel, bearpong och gamla vänner. Sedan firade vi att Sandra och Kalle köpt hus, champange, god mat och familjen. Jag passade på att åka till Hennan för att bada och bara ta det lugnt när jag hade en helt ledig dag från jobbet. Jag fyllde själv år, ett lugnt firande då ingen var hemma typ haha, tvingade mamma och pappa att komma hem. Jag gick ut och åt med mamma, pappa, mormor, och tre av mina närmaste vänner. I slutet av Juli spelade jag äventyrsgolf med min kära vän Kajsa. Det var även under den här månaden vi började på allvar planera vår resa, resan som jag och Kim så länge pratat om. Jag, Jossis och Jonna påbörjade även vårt skräckprojekt! Vårt underbara sammarbete. Vi gör skräckfotograferingar, baserade på skräckfilmer. Jossan fotar, Jonna modellar, jag stylar. 
 
Augusti

Blir pirrig i hela kroppen av att tänka tillbaka på augusti. Jag började verkligen känna att jag blivit vuxen, jag flyttade in i min egen lägenhet, betalade första hyran, och var så nöjd. Det var så kul att få börja inreda, köpa saker och känna sig lite extra vuxen. Sandra flyttade ut och jag flyttade in = mycket arbete. Jag jobbade mycket, kommer ihåg hur glad jag var dom där första två veckorna. Vi hade kräftskiva/inflyttningsfest för Sandra. Lilla Lilly har blivit stor och fyllde hela fem år i augusti. Vi bokade resan till Kreta, det blev ju i slutänden bara jag, Kim och Julia som åkte, kommer ihåg att jag betalade resan, växlade fickpengarna och betalade hyran på samma dag. Jag tyckte att det var så coolt att jag kunde betala allt det helt själv, liksom jag hade betalat allt det för mina pengar. Ett stort ögonblick i mitt liv. Förutom jobb och flytt, så gick jag på bio, jag hade flera spelkvällar, en skräckfilmskväll och var ute och drack drinkar med Kajsa och Jossis. Månaden började nu närma sig sitt slut, väskorna börjades packa, resfebern började kännas och Kreta var nu nära. Shit, jag får ont i magen av att tänka på det. Jossis fyllde år, men jag hade ingen chans tyvärr att fira henne då jag skulle till Kreta. Den 24:e steg vi på planet på Midlanda för att spendera en vecka i Platanias, Kreta, Grekland. En vecka fylld med kärlek, alkohol, dans, värme och solsken. Den absolut, utan tvekan, bästa veckan i mitt liv. Jag tror jag siv 12 timmar totalt på en hel vecka, men det var det värt. Jag skulle göra vad som helst för att kunna uppleva varje stund av den där resan igen. Allt under den resan var perfekt. Jag är så otroligt evigt tacksam att jag fick uppleva det med Kim och Julia, att jag fick lära känna Jarle och Henning och att vi fick den där galna men helt underbara veckan tillsammans. Jag kan inte fatta att det redan gått fyra månader. Vill verkligen åka med dom där fyra på en till resa någon gång. Måste skriva ett eget inlägg om Kreta och visa massa bilder! 
 
September

När jag kom hem från Kreta var jag brun, överlycklig, full av kärlek och sinnessjukt trött. Men jag började jobba igen direkt när jag kom hem, bokstavligt talat dagen dagen efter och vårt plan landade typ halv åtta på kvällen haha. Sedan anordnade min finaste mor en Kreta-kväll, där hon hade lagat enbart kretiskmat med hjälp av olivoljan och oliverna jag tog med mig hem. Det var tre kretiska rätter och flera olika kretiska drycker, sedan avslutade vi kvällen med att kolla på bilder från min resa och jag berättade om den. Jag gick ut och åt samt gick på bio med mina hobbitar och sedan var det fest för min del. En liten klassfest hemma hos Nellie, en galen kväll med för mycket alkohol. Julia hoppade fallskärm i mitten av September, jag blev själv väldigt sugen på att göra det och det var roligt att få vara med hennes familj och pojkvän. Jag var på två fester till, en hos Simon och en hos Jossis, men under dessa två var jag (med glädje) nykter haha. Det var två väldigt roliga kvällar, jag lärde känna nytt folk och lärde känna vissa lite bättre. Jag hade en jätterolig spelkväll, jag fick rösta för första gången och (håll i hatten) jag red. Jag åkte upp till Ysjö med mamma och pappa samt barnen för att få en paus och vila ut mig efter en fantastisk sommar. Sedan blev det en middag med Indiska, så trevligt att få vara med mina Indiska-tjejer, saknar dom väldigt mycket. Min älskade Sonja lämnade mig i slutet av September för att åka till London som Au Pair, så det var med ett sorgset hjärta jag sa hejdå till henne. Jag kommer ihåg hur nöjd jag var med livet, sommar och hela året. Jag kände så otroligt mycket kärlek till livet, en känsla som fortfarande hänger kvar. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0