2014 - Live Life, Love Life (part 2)

2015, det uttjatade uttrycket ett nytt år med nya möjligheter, en nystart. Men jag är så nöjd med gångna året så jag vill bara att detta år ska bli lika bra. Jag vill fylla det kommande året med nya utmaningar, erfarenter och egen valda beslut. Jag vill bli modigare, våga ta mer chanser och jag vill lära mig att stå på egna ben. Jag är spänd inför vad detta år kommer att komma med, men jag är redo att ta reda på det så jag säger bara: 2015, bring it on! 
 
Vi är nu inne på tredje dagen på det nyra året. Jag har gjort absolut ingenting och bara tagit det lugnt och gjort de saker jag velat göra. Familjen Engberg var så glada på nyårsdagen att vi tillbringade hela förmiddagen att njuta av gårdagens glans (älskade nyårsafton), sedan tillbringade jag kvällen med Hanna. Jag alltid bara ta det lugnt och gö absolut ingenting när jag är med henne, det är så skönt. 2 januari var en av de bästa dagarna på jobbet, så mysigt och så kul. Tack tack tack, varje dag då jag går till jobbet är jag så tacksam över att jag får jobba med just det här och på det där stället. Sedan på kvällen var jag bara hemma helt i min ensamhet, vilket jag var helt nöjd med. Jag har alltid varit en tjej som måste hitta på saker hela tiden så det är skönt att jag hittat ett lugn i mig själv så att jag tycker att det är okej och att jag är nöjd med att vara helt själv en fredagkväll. Jag kollade på once upon a time, sydde, tvättade kläder, började städa garderoben och bara gjorde sånna där sysslor som måste göras ny nör man har lägenhet och sådana ansvar. Men det var väldigt mysigt. 
 
Nu tänkte jag fortsätta min återblick på 2014. 
 
April
 
Många kurser i skolan började avrundas, slutet närmade sig. Det riktiga slutet, studenten. Jag avslutade sminkkursen genom att göra en zombie-sminkning och den första skoluppgift jag någonsin blivit riktigt nöjd med. Jag jobbade stenhårt med min Buddhism-uppgift innan kursen i religion skulle ta slut, det är nog en av de roligaste och mest intressanta uppsattser jag någonsin skrivit. Även Jossis hade sitt slut projekt i foto, där jag hjälpte henne med styling och smink (hjälpte till så gott jag kunde, jag mådde så jävla dåligt där uppe på parkeringshustaket, haha) Det var en studentfest, min första nyktra. Vilket är det hemskaste jag gjort, jobbiga fulla tonåringar, så mycket bättre att vara en av dom berusade tonåringarna haha. Dagen efter åkte jag på en husbilsresa med mamma och pappa till Uppsala bland annant. Samt så dreglade jag och mina hobbitar över Kit Harrington på bio och min kärlek till Disneys låtar bara växte och växte. 
 
Maj

Maj var en månad enbart fylld av roligheter, alkohol och massa vänner. Blir pirrig av att tänka tillbaka på allt. Jag var fylld av lycka och ångest, jag var nervös inför vad som skulle hända efter studenten med så jävla peppad på att avsluta dessa tolv år i skolan. Maj är den mpnad då de sista skoluppgifterna skulle lämnas in, sista lektionen var och tolv år i skolan tog slut. Jag började månaden med att boka min biljett till Bråvalla, såg Divergent på bio, firade Arvid och Sandra och gick på krogen. Sedan hade Jonna sin köngliga födelsedagsfest med massa spel, dans och skratt. Jag gick på cirkus, tränade MMA med Jossis och Oskar samt grillade ute på gården i den grönskande våren. Jag åkte på en religionsresa, jag sminkade en hårvisning för Wella och det var en studentfest. Förutom detta så skedde det större och mer betydande saker så som balen, mösspåtagningen och Sandra, Kalle, Henke och Amandas 100årsfest!  Mösspåtagningen var den roligaste dagen någonsin när det kommer till skolrelaterade dagar: Lycka, alkohol och pussar. Balen var för min del en liten besvikelse. jag hade roligare innan när vi fixade oss, fikastuden hos Henke och bilturen upp än på själva balen. Men jag ångrar inte att jag gick, det känns som en viktig erfarenhet. Men jag stannade ju inte ens hela natten, jag åkte ju typ direkt till norra berget för 100 årsfesten. Men 100 årsfesten är däremot en av de roligaste festkvällarna för mig, det var så kul att dricka, dansa och släppa loss med syskorna. Jag tror att vi åkte hem vid fyra tiden på morgonen, så jävla kul! 
 
Juni
 
 
Juni är början på något stort, en förändring skedde denna månad. Jag började Juni med att jag jobbade mycket på Indiska och vi hade en nyinvigning, jag sminka Kim till en suger skull och jag åka på en familjetrip till Orsa, spenderade tid med familjen och vilade up mig innan en slitsam studentvecka. Vi kollade på björnar, spelade minigolf och bara myst. När jag kom hem drog studentveckan igång, fest på fest på fest. Först ut var Sonja, Kajsa, Hanna, Julia, Linn och Ewa och alla andra sötnosar på Skvadern, åt middag hos Hanna samt efterrätt och akohol hos Sonja innan den första studentfesten. Jag kom hem alldeles för sent, typ vid 4-5 tiden. Sedan var det Kim, Jossan och Alicias tur, efter ungeför 2 timmars sömn var jag påväg till Hedbergska för att kolla på deras studenttävligar, se utgången på trappan och kolla på alla glada leenden. Jag spenderade hela kvällen hemma hos Jossis för att seda fest nykter inne på Oscars. Åkte hem tidigt, vid två tiden, för att sedan kliva upp vid 5 tiden för då jävlar var det min tur. Mer peppad och spänd än någonsin. Nu var det äntligen min tur, sist ut var Västermalm. Champangefrukost, preparty hos Lina, stipendium utdelning samt betygsutdelning, lärarlunchen och sedan jävlar var det dags för trappan, flaket och sån jävla lycka. Middag hemma på Stolpås, alkohol, presenter och släkt och vänner. In till stan för att köra järnet sista kvällen inne på Oscars och allt stutade upp inne på Max, innan jag, lite motvilligt men väldigt behövligt, åkte hem vid 5 tiden (yes, då hade jag dygnat). Sedan var man trött. Efter det åkte jag upp till Ysjö för att fira midsommar tillsammans med Hanna och såklart mamma och pappa. Vi kollade på bilar, gick på utställning och lyssnade på Brolle. Sedan när jag kom hem inskolades jag inom socialtjästen och påbörjade min underbara resa inom detta fatastiska jobb (evigt tacksam). Direkt efter det så drog jag ner till BRÅÅVALLLLLLA, fem galna men fantastiska dagar i Norrköping. Nyvänskap bildades, massor av alkohol konsumerades och bästa musiken spelades. Festivallivet var leriga, skitigt och helt ärligt fruktansvärt äckligt, men så jävla roligt. Helt och hållet värt det! Jag började nu bli ganska sliten haha. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0