RECAP LIST - 2015

Beskriv året med tre ord. 
- En evig bergochdalbana.
 
Bästa köpet? 
- Jag tror möhippan till Sandra, och allt det som hade med deras bröllop att göra. Så värt varje liten krona för att få se henne så glad och lycklig.
 
Sandras möhippa
 
Vilka sånger påminner dig om 2015? 
- Den låt som jag får en störst flashback till är nog Ganjaman av Alfons, jag såg Alfons uppträda under en ute med supergänget. Vi dansade, hoppades och svettades och det var så fruktansvärt roligt! Men även Shut up and dance med Walk the moon ger mig tydliga flashbacks och påminner mig om Julia. Det är vår partylåt och den gör mig så himla glad! Ylvis påminner mig om när norrmännen var här och jag och Henning låg och kollade på Ylvis klipp hela natten, Ylvis låtar Trucker's Hitch, Yoghurt och Stonehedge är standard på min, Julias och Kims förfester. En låt som alltid kommer påminna mig om Jossis, och det är vår låt, är Fuck her gently med Tenacius D. Vi måsta att sjunga den på fester haha. Born to be wild av Steppenwolf blev min och Kimmans låt under Pragresan, den passade så bra in i just den stunden och den helgen. Sist men inte minst har jag nuförtiden lite svårt att hålla mig för skratt då jag hör Otherside av Red hot chili peppers, som är en av mina favoritlåtar, för jag hur Isac sitter och översätter den till svenska i bilen påväg till Göteborg. The hills med the Weeknd påminner mig också om Göteborg och hur basen i bilen höll på att sprängas, hahah. 
 
Som ni ser så är musik något vikigt för mig och jag förknippar mycket av det som händer i mitt liv med låtar. Denna lista skulle kunna bli oändlig. 
 
Vem har du umgåtts med mest?
- Förutom familjen så är det Kim och Julia, vi har spenderat mycket underbar tid ihop. Även Jossan, Hanna, Marlene, Kajsa och Jonna. Sommaren sprenderade jag mycket tid med supergänget. Hela det här året, men framför allt hösten, har varit så jobbig så att jag mest vart själv eller med familjen. Jag har inte varit mig själv och därav har jag hållt mig mycket för mig själv vilket har gjort att jag lite tappat kontakten med vissa. 
 
 
Jag och Jossis
Kimman, Julia och jag 
 
Har du haft ett förhållande under 2015?
- Nej. 
 
Vart reste du under 2015?
- I juni åkte jag till Kroatien med familjen och i oktober åkte jag till Prag med Kimman. Jag åkte även till Göteborg med supergänget i augusti, samt så har jag åkt många svängar upp till Ysjö. 
 
Kroatien
 
 Prag
 
Göteborg 
 
Vad var din största tabbe 2015?
- Jag är oftast väldigt hård på mig själv och får väldigt ofta ångest över saker jag gjort. Men det som än idag kan få ångest över är Sensommaren, en fest här i Sundsvall, då jag hade lite för mycket alkhol i kroppen för att samtidigt bli väldigt klastrofobisk i publiken, så jag svimmade väldigt många gånger under dom tre spelningarna var. Jag har klastrofobi så jag borde ha vetat bättre, men jag kommer ihåg hur jag inte rikigt kunde andas rikigt och att jag får lite panik. Förutom det jag hade jätte roligt den här kvällen, men jag tyckte det var väldigt jobbigt att jag mådde så då under spelningarna och att mina kompisar fick dra upp mig varje gång jag svimmade. Det ska aldrig göras om igen. 
 
Vilka ser du som de största händelserna under året?
- Det som har präglat mitt år mest och påverkat mig mest är min pappas besked att han hade cancer, det vände uppochner på hela min värld, läkabesök, undersökningar och operationen har varit en stor del av det här året. Men som tur fanns det ett ljus i dessa mörka tider, ett hopp som har hjälpt oss alla. De största glada händelserna är min systers och Kalles bröllop i sommars och nyheten att min syster är gravid som kom i höstas. En annan händelse som också påverkat mig mycket är att jag känt mig väldigt sviken av en av mina närmaste kompisar, idag är det bättre och vi jobbar på det. Men det har påverkat mig mycket.
 
Pappa och mamma på Sandra och Kalles bröllop
Fotograf: Josephine Wallin
 
Har du blivit bättre på något?
- Att säga ifrån, något som jag alltid har haft svårt för. Men i år har jag verkligen jobbat på det, om det så är på jobbet, med vännerna eller familjen. 
 
Vad var extra dåligt med året?
- Som tidigare skrivet, min pappas cancer har gjort detta till ett mycket jobbigt år. Plus det har jag känt mig sviken av vänner och vissa har känt sig sviken av mig. Allt detta hände typ samtidigt så det var väldigt tufft i höstas. 
 
Vad var extra bra? 
- Sandras bröllop och graviditet, får ju hjärtat att göra frivolter av glädje. Mina resor har verkligen fått mig att må bra. Alla kvällar med kompisar som fått mig att tänka på annat: midsommaren med tre av mina närmaste vänner som bara ägade alla andra midsommrar, när norrmännen var här och hälsade på var en av dom bästa och mest efterlängtade helgerna, kvällen med supergänget på Mårtens garagetak som var sommarens bästa fest var så high on life, Jossans 20årfest som var ren och skär lycka. Min familj, som alltid finns där för mig, som får mig att må bra och osm jag känner mig närmare till dom än någonsin. Sedan mitt jobb, jag ÄLSKAR att jobba med dessa människor. 
 
Midsommar med Kimman, Jossan och Kajsa
 
Mårtens hemmafest
 
Lärde du känna några nya människor? 
- Marlene på jobbet är nog den jag lärt känna bäst under det här året, vi började jobba tillsammans i början av året. Hon är nog den person som snabbast börjat betyda väldigt mycket för mig, det hände under en väldigt kort tid. Hon har gjort jobbet och livet mycket lättare och jag räknar med henne i alla lägen. Jag lärde även känna killarna från vad vi brukar kalla supergänget: Julias pojkvän Mårten, Isac, Kia och Rasmus. Vi är åtta stycken som umgick väldigt mycket i somras och sedan åkte vi till Göteborg, vi ska även fira in det nya året tillsammans! 
 
Supergänget
 
Gjorde du något 2015 som du aldrig gjort förut? 
- Jag åkte utomlands själv med Kimman, jag anornade min systers möhippa. Det är väldigt mycket jobbrelaterat som jag gjort för första gången, Jag känner hur jag utvecklas varje dag.  
 
Gjorde någonting dig riktigt glad?
- Det som gjort mig allra gladast är att pappas operation gick bra, lika så Sandras graviditet och bröllop. Min resor har också satt en guldkant på det här annars jobbiga året. 
 
Sandra och Kalles bröllop
Fotograf: Josephine Wallin 
 
Vem saknade du?
- Morfar är en stor saknad. Sonja som bor i Paris, önskar många gånger att hon var hemma.  
 
Vad tänker du göra annorlunda nästa år?
- Jag ska jobba på mina relationer med kompisar, som jag ofrivilligt känner att jag tappat lite,  jag vill verkligen inte tappa dom. Men jag vet att allt sånt har kommit i andra hand den här hösten. Fortsätta jobba på mig själv, jag måste bli tryggare i mig själv. 
 
Tror du 2016 kommer bli lika bra?
- Jag hoppas för allt i världen att det kommer att bli mycket bättre! 
 
Vad kommer du sakna från 2015?
- Resorna, framför allt Prag. Imagine Dragons och alla fantstiska kvällar med kompisar och familjen.
 
Imagine Dragons
 
 Vad önskar du att du gjort mer?
 - Umgåtts med vänner, bloggat eller för någon annan form av dagbok, varit i Ysjö. Jag har även gått lite på bio i år. Det finns mycket jag önskar att jag skulle ha gjort mer av men det är pågrund utav att jag har varit helt urbalans och mitt liv är en enda oreda som jag inte gjort dom här sakerna. 

Vad spenderade du mest pengar på?
- Resor, jag tycker inte att man ska snåla när man åker på semester. Man ska leva livet.
 
Cykelutflykt i Kroatien
 
Och så slutligen; dina planer inför 2016?
- Jag ska leva livet och ta vara på det som händer, Leva varje minut och göra det saker som jag uppskattar och mår bra utav, man vet aldrig när mattan kan drars under fötterna på en. Love life, Live life. 
 
Vad vill du säga till dig själv inför 2016?
- Ta hand om dom du bryr dig om och lev livet, njut av livet. "Don't be afraid of death, be afraid of an unlived life"
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0