United States of America - Part III: Nasville

Efter att ha varit i New York/Manhattan i två hela dagar och två halva dagar så tog vi flyget till Nashville. 
 
Nashville
Första kvällen
 Jag kommer så väl ihåg känslan när jag klev ut från flygplatsen och kände värmen och det doftade utomlands. Det var helt fantastiskt. Vi hyrde två bilar, dom som vi sedan skulle köra med ner till New Orleans, sedan så åkte vi till hotellet och checkade in. 
 
Ett rum för två i USA betyder två stycken dubbelsängar som är två meter bred. Syrran och jg hade rum precis intill mamma och pappa, så det fanns en dörr mellan våra rum så låste vi upp den så kunde man gå rakt in till varandra och då fick vi ett hotellrum för fyra. Haha, det var väldigt lustigt. 
 
Vi håller på att göra oss iordning för den första kvällen. 
 
Nu är vi inne i själva stade i Nasville, vi bodde en bit utanför. Allt är väldigt småstad och det var en otroligt häftig atmosfär, allt var country. På nedersta bilden äter vi vår första middag, tyvärr inte så bra minnen då min syster blev matförgiftad och bev då vädligt dålig och såg sängliggandes en stor del av det som är kvar av resan. Alla dagar i Nashville låg hon i sängen och det är väldigt synd då vi åkte dit för hennes skull... 
 
 
Efter middagen gick vi in på en bar för att lyssna lite på live musik. Vi blev homies med killarna på scenen. Jag tror att dom tyckte att vi var galna för dom pratade mycket med oss: "What do you want to hear sweden?" "Go Sweden" och så vidare. Det var väldigt roligt. Dom spelade en massa country och vi fick önska låtar. På den övre bilden ser ni min farfar och min bror, jag tycker att den var så härlig. Dom ser riktigt hemma ut, som att dom verkligen passar in. 
 
Efter detta så åkte jag, syrran, mamma och pappa hem så Sandra började må dåligt, medan resten fortsatte att gör staden osäker.
 
Första och enda hela dagen
 Sofia och jag är out and about. 
 
En Amerikans bensinstation. Älskar den lantliga och småstadskänslan som Nasville ger. Jag kände mig hemma. 
 
Vi gick till Grand Ole Opry för att köpa biljetter till kvälles konsert, samt så handlade vi i deras butik. Dock var inte mamma, pappa eller Sandra med nu eftersom att Sandra sorligt nog blivit väldigt sjuk. Stackarn, hon som ville gå till Grand Ole Opry mest av alla. 
 
Sedan skulle vi ta en kort promenad till en jättestor Outlet-butik, men denna promenad böev hur lång som helst! vi var tvungen att gå runt ett helt övergivet köpcentrum, då ska jag säga att köpcentrumen inte är små i USA. Det var sjukt varmt och svetten rann, men det var kul.
 
 En vilopaus i den lilla skugga som fanns. 
 
Welcome
 
Det var en sinnessjukt stor affär, här ser ni fiskespöavdelningen. Galet. 
 
Ett stort akvarium, men ett litet vattenfall om jag inte minns fel, inne i butiken.
 
Jag och brorsan köpte oss varsin keps.
 
På kvällen blev det Grand Ole Opry och cowboyhattarna var på! 
 
Vi avslutade kvällen med att tappa bort två i sällskapet inne på ett av världens största hotell. Nu står v alltså i entrén, haha, där det fanns en guidad båttur. Vi tappade bort dom på en av typ nio Irish pubs. 
 
 
Morgonen efter så packade vi väskorna och tog våra hyrda bilar och var redo att hit the roads. Next up is Memphis! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0