United States of America - Part II: New York

Nu kommer fortsättningen på mitt New York inlägg och del två av mina inlägg om min resa till USA.
 
 
New York/Manhattan 
Day 2
 
Efter att ha startat dagen med frukost around the corner, där kille i kassan frågade oss tio svenskar: "do you want the same as yesterday?", så steg vi på turitbussarna igen fast denna gång för att åka till Upper Manhattan.
 
Det är väldigt tråkigt men jag har nästan inga bilder ifrån den bussresan, men vi åkte förbi platsen där John Lennon blev mördad, flera kända SATC-platser, de rikare och lite finare delarna av Manhattan samt så åkte vi runt hela Central Park. Vi åkte förbi en stor kyrka där en dag om året världens alla djur är tillåtna in i kyrkan. 
 
Ett väldigt fint ställe som hade en rolig historia och som vi alla knäppte kort på men som ingen kommer ihåg historian till. haha. 
 
Harlem. Det var där vi såg den vår första och enda bensinstation på hela Manhattan. Så sjukt många bilar, cabs och bussar och vi såg en bensinstation, ganska otroligt. 
 
En dröm är att åka i en sån här häst och vagn. Precis som Carrie och Mr. Big i  SATC. 
 
Nu har vi hoppat av turistbussen och är påväg in till Central Park.
 
Vi hade väldigt roligt och skojade runt mycket i denna ofattbart stora men fantastiskt vackra park, här är vi vit Central Park Zoo.  
 
De klassiska bänkarna. 
 
Så fantastiskt obeskrivligt vackert. Det var vår och de första blommorna hade precis slagit ut. 
 
 
Toaletterna i Central Park, eller snarare i hela USA, är nog en av de roligaste upplevelserna jag haft. Ja ni ser på övre bilden hur låga dörrarna till toaletterna var och då ska jag lägga till att när man satte sig ner så såg man rakt in i båset framför. Dörrarna var så korta att dom inte skyddade något, som ni ser på den nedre bilden. 
 
Här går vi igenom Bethesda Terrace, känt som stället där Blair och Chuck gifter sig och där Blair och Serena brukar träffas (Gossip Girl). Det är så coolt att gå omkring i New York för man känner igen så många ställen från filmer. Ni kan ju föreställa er hur glad jag var som är ett så stort filmfreak. 
 
Bethesda Fountain 
 
Niklas och Sofia framför the Central Park Lake och med the Boat House i bakgrunden, bland annat där Carrie och Mr. Big ramlar ner i vattnet.
 
Utsikt från parken. 
 
It is a real American school bus, no more words needed. 
 
 
Det enda ställe som vi faktiskt besökte under våra dagar i New York var American Museum of Natural History, vilket är typ fyra brutal stora våningar med awesomeness. Jag och resten av min familj älskar museum så detta var en höjdpunkt. Vi skulle dock ha behövt fyra dagar och inte fyra timmar på oss för att kolla på allt. Väldigt väldigt intressant. Som ni ser på nedre bilden fanns det skeletten från riktiga dinosaurier, Niklas var i extas hehe. Och det är även på det här museet Natt på Museet spelades in, så vissa kanske känner igen statyn på den övre bilden. 
 
Starbucks at every corner. 
 
Vi åt på McDonalds på Times Square, där jag fick hamburgaren innan jag ens hann och säga hela ordet Big Mac. 
 
Jag var både överlycklig och överdrivet ledsen. Billie Joe var därinne och jag där ute. Som tur är har jag ju nu några år senare fått sett dom live.
 
Vi hade en fantastiskt sista kväll i New York: Syrran, jag, brorsan och Sofia gick för oss själva och tog oss en sista titt på kvarterena runt hotellet, gick på en bar i Hell Kitchen, shoppade på en I (L) NY-butik och vi var in på en Converse-butik. Mysiga stunder. Åh vad jag vill tillbaka. Kan än idag inte fatta att jag pårikigt varit där, även om jag ser bilder och kommer ihåg allt så är det surrealistiskt.
 
I LOVE NEW YORK

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0