ICA:s reklamfilm för rosa bandet

 

 
Har ni inte sett ICA:s reklam för rosa bandet så borde ni kolla nu. Ett fint budskap och en fin film. Det som gör mig förbannad är dessa jävla negativa kommenterer om hur det är orättvist mot blå bandet, mustaschkampen och forskning för att motverka prostatacancer. Hur kan man ens vrida det där till en jämställdhetsfråga? Vi ska väl vara glada att ICA stöjder en cancerfond. Det ena utesluter inte det andra. Bara för att jag köpt rosa bandet varor så betyder det ju inte att jag inte stödjer prostata cancer. Min mormor har haft bröstcancer och min morfar hade prostatacancer, om jag köper rosa bandet så väljer inte jag min mormor före min morfar. Jag stödjer båda men jag tycker inte att det är fel att ICA stödjer just Rosa Bandet, dom skulle lika gärna inte kunna stödja någon allt. Det finns ju mustacshkampen som också varar i en månad och det finns säkert andra koncerner som stödjer dom men inte Rosa Bandet. 
 
Rosa Bandet är även en cancerfond som funnits längre och är just nu kändare och mer etablerat än blå bandet och kampen mot prostatacaner, så alla ni som klagar på att rosa bandet drar in mer pengar så kommer blå bandet och växa och dra in mer pengar när den funnits lika länge. Om det nu är en fråga om pengar eller jämställdhet.
 
Wakie wakie people och se det bra världen gör iställer för att klaga på orelevanta småsaker och sluta göra allt till en jämdställhetsfråga. Detta var en fråga om liv och död och en viktigt kamp för att överleva, inte en fråga kring genus eller pengar. Jag blir äcklad och skäms över er människor som klagar, ni måste ha bra små problem om ni tycker att det är viktigt att klaga på detta. Fy fan. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0