2013 i ord och bilder - part III

September
 
Utekvällar, fotograferingar och vänner. En utekväll speciellt, vi fyra. Den konstigaste, roligaste och mest typ magiska utekvällen. Jossan och jag spenderande mycket tid med varandra, för bland annat att fota. Så roligt. Skolan tog fart på riktigt men min koncentartion och styrka så det har varit jobbigt skol år med mycket arbete. Jag blev, mer än vad jag vill erkänna, beroende av pretty little liars. Jag klippte även lugg och färgade håret svartbrunt. 
 
 

Oktober
 
Många utekväller, mycket vänner, en resa till stugan, flera besök på bion. Jag såg bland annat Insidious 2 och Thor - the dark world (!!!!!). Jag och Kim bokade våra biljetter till JAMES ARTHUR (gaaaalet när nu). Den första snön föll ner från himlen. Jag tillbringade en stor del övningkörande i min bil. Diffrenet Shades, mitt, Jossan och Linas UF-företag, startade upp. Vi sminkade 20-tal på skolan och det var svårt men väldigt kul. Jag sminkade även en hårvisning (modevisning fast hår istället för kläder) med Karin, vi såg den snyggaste kille mina ögon i verkligheten någonsin sett. Jag firade Lina med Nellie och Karin, mat, jacuzzi och jag har aldrig. Jag firade Halloween med Ewa och Jossan, vi klädde ut oss på rätt men fel dag. En skumm men ändå lyckad kväll. Halloweensminkningar är det bästa som finns att sminka.Jag firade dagen då farmor och farfar träffades för första gången (för 43 år sedan), en årlig sak vi firar på gården. Tänk 43 år av äkta kärlek.
 
 

November
 
4:e november tog jag körkort, den största lättnaden någosin. Jag åkte till Stockholm, tredje gången för i år, för att se the Band Perry. Då jag vann en meet and greet och fick träffa dom. Det var hur sjukt, men ack så snälla och söta dom är. Jag firade att min älskade kompis Kajsa fyllde 18 år. Det blev en två dagars och fy fan vad roligt de va. Vi hade föreberett oss i ett år så vi var världigt taggade. Jag firade också fina Olivia som fyllt 18 år. Jag gjorde massor med sminkjobb i skolan och kände verkligen en utveckling. Smink är min passion i livet. Jag fick även jobba lite extra åt Indiska (min praktikplats) och jag kände hur jag växte typ 10 år på några veckor. Körkort, extra jobb och utelivet. Helt plötsligt var vi vuxna. Mitt beroende av julmust började, vill inte veta hur många liter jag druckit denna jul (för många). Jag gick på bio och sig hunger games.
 
 

December
 
Jag älskar december, abslout bästa tiden på året. Men i år kunde jag inte njuta på samma sätt som jag brukar, vilket jag tycker är synd. Mycket kom i mellan.. Men det var viktiga saker så det spelar inte så stor roll. Månaden började med att jag var med att vara med på en UF:mässa. JAG FICK ÄNTLIGEN SE THE HOBBIT!! Jag åkte upp till stugan igen för julbak, julmarknad och en helg med Lilly och Arvid. Jag åt massor med god mat ute på resturang med pappa. Vi renoverade köket hemma. Första studentfesten var ock satan i gatan vad kul det var. the Beginning of the End. Sen kom uppesittarkvällen och julafton. Älskade julafton. Sen helt plötsligt kom nyår som jag friade med middag hos Ebba med bland annat Jossan, Kim och Jonna. Tolvslaget skålade vi in i hamnen med raketer, fina vänner och ett bra humör! 
 
 
Nu har ännu ett år gått, ett jävligt bra men sjukt jobbigt. Jag älskar att vara 18 år. Jag är redo och jävligt peppad på att se vad 2014 har att bjuda på. Hey ho, let's go! 
 
2014 bring it! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0