My first zombie-makeup!

 
 
Make up and styling: Me, myshelf and I
Modell: Jonna Sjölund. 
Huvudsmycke: Lyckliga Gatan, Sundsvall. 
Klänning: Second Hand (eldad, nersmutsad och förstöd av mig)
 
Idag hade vi vårt slutprojekt i smink, ett stort projekt som innehåller: research, storytelling, offert, olika avtal, planeringar, moodboard, utförande, fotografering, modell och hela kittet. Jag har varit sjukt taggad och lite nervös,  men det gick över min förväntan. Reslutatet är kanske inte över min förväntan men jag hann klar i god tid, hann med alla tänkta moment och fotograferingen blev SÅ bra. Känner mig supernöjd. Detta var tyvärr vår sista sminklektion och det tar emot. Jag älskar det ju så. Men studenten närmar sig!
 
Så detta är min karaktär Tirith, hon är en vattenalv som blivit biten av en zombieorc och blev då själv också en zombie. Det är med förvirring och hunger hon börjar sitt blodiga zombieliv. Haha, det är så kul att vi har skrivit en breättelse om våra karaktärer. Slutresultatet kommer senare då min fotograf och nära vän Jossan gjort klar bilderna. Så spännande. 
 
 
Vad tycker ni? Bra eller dåligt? Jag är sällan nöjd, men jag är nöjd över denna då det var min första gång! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0