Oz - the Great and Powerful

 
Oz - the Great and Powerful. En mycket vacker, känslosam och bra film med en fin story. Jag måste erkänna att jag inte vet något om original berättelsen så jag kan inte säga om det var likt eller inte. Men jag älskar ju den här typen av film (Alice in wonderland, the Imaginarium of Doctor Parnassus, Avatar). Miljöerna i filmen var helt outstanding, alla färger, blommer och ljuset får mig att bli lite lyckligare. Övergångarna mellan olika scener var så fina. Karaktärerna var så egna och man kunde inte annat än älska dom, apan Findley och porslinsdockan är två nya favoriter. Jag tycker att filmen är mycket sevärd och rekommenderar att se den på bio i 3D, för 3D:n var riktigt bra. Nu är det dags att gå och sova, villa drömma mig bort till oz och dess fina natur och önskar att det fanns platser som den. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0