Happy Birthday

Hi!

17 februari 1972
hände något alldeles speciellt. En liten pojk föddes i Berkeley, USA. Det här är inget vilken pojke som helst. 5 år senare spelade den här pojken in sin första låt: Look for love, men då visste ingen att denna grabb skulle förändra världens musik. Som tonåring skapade han ett punk/rock band vid namn Sweet Children med sin kompis Michael Ryan Pritchard. 1990 fick gruppen en ny trummis som heter Frank Edwin Wright III. Den då 18 åriga pojken växte upp och släppte  8 album och 4 samlings album, idag är han en av världens största punk/rock sångare och medlem i två band, bland annat Pinhead Gunpowder. Vet ni vem jag pratar om? Hans band Sweet Children ändrade sedan namn till Green Day,  Michael Ryan Pritchard och Frank Edwin Wright III är mer kända som Mike Drint och Tré Cool och mannen jag pratar om är såklart Billie Joe Armstrong!

Idag är det 40 år sedan min absolut största idol och förebild föddes och jag vill att ni alla ska önska han ett riktigt stort happy fucking birthday! För han leve hipp hipp hurra hurra hurra HURRA!



Happy Birthday Billie Joe, I love you more than words could ever discribe!


Kommentarer
Postat av: Gardenhouse

Tur vi åt tårta i dag då, firade både syrran o Billy!

Grattis :)

2012-02-17 @ 19:53:28
URL: http://gardenhouse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0