Photos from my year - 2012

30 decmeber 2012. Året närmar sig sitt slut och holy shit vad tiden har gått fort. Jag vet att man varje år säger att allt har förändrats, men i år har verkligen saker och ting gjort en dratisk förändring, vilket jag gillar! Jag har förändrats så mycket att jag knappt känner mig som samma person dom för ett år sen. Då trodde jag att jag visste så mycket och hade en sån stor erfarenhet om kärlek, livet, smärta, vänskap och hur man är tonåring. Men ja, det visade ju sig att jag hade ingen aning. Jag känner mig mycket mer levande, medveten, vuxnare och mongnare nu förtiden
 
2012 har varit ett jäkligt bra år och det är ganska sjukt vad mycket saker som hänt. Jag har så gjort mycket, lärt mig så mycket och upptäckt så mycket nya saker. Det är få saker det här året som jag jag ångrar. Även fast jag har känt smärta på en helt ny nivå i år och jag har fällt många tårar iår, så har jag även känt en lycka jag aldrig känt förut vilket gör det värt det. Sommaren är något jag aldrig kommer glömma, så oslagbar. Jag kommer ihåg när den var slut och jag gick hela tiden och tänkte att det var the start of something good. Vilket det faktiskt var, även om jag just nu har en mer negativ syn på livet. 2012 är ett år jag kommer minnas med ett leende på läpparna. 
 
Januari
Vi i familjen hade ett eget halv åtta hos mig, här tar brorsan med oss tillbaka till Louisiana.
 
Snö är bland det vackraste jag vet. Älskar vintern så jäkla mycket.
 
Under januari hände det mycket tråkiga saker, men som tur var finns mina kompisar där och kan göra livet lite roligar. Här är en av alla spelkvällar med tjejerna. 
 
Jag klippte mig och påbörjade alla mina misslyckade försök med att få bort mitt röda hår.
 
Februari
Jag och Pie hade en asrolig bowlingkväll och lärde känna massa nya killar killar. Underbara minnen!
 
Pappi fyllde år, vilket vi firades med tårta! Komme ihåg att vi var så nöjd med den där.  
 
Mars
En svettig kväll i baracken med tjejerna.
 
En av alla mina outfits. Kommer så väl ihåg det här, det hade äntligen börjat bli varmare igen så jag hade tagit fram min vårjacka om man ens kan kalla den där en jacka, haha. Super tun och mega kall.
 
Min sötnos Lilly hjälper flitigt till på gården och sätter färg på den gråa vardagen!

Vi åkte upp till fjällen och Sofia var fortfarande gravid. Kan inte ens tänka att när den där bilden togs så fanns inte välrdens underbaraste Arvid.
 
Vi firade mamma uppe i fjällen med skidåkning, spa och otroligt god mat!
 
April
Lilla willy som förgyllde våren med sitt söta bhää:ande och när han gick omkring med oss fritt på gården.
 
Kommer jätte väl ihåg den här dagen, då jag och några av mina kära kompisar kom på den brilijanta idén att gå till Birsta i vårsolen, haha, vilket inte är vidare jätte nära.
 
Syrran och jag påväg ner till Stockholm för en helg av shopping och syster-syster tid medan mamma och pappa gick på trädgårdsmässan.

Det blev verkligen en mysig helg och jag fick se gamla stan för första gången.
 
Maj
En av alla gånger jag och Pie gick på bio, här var premiären av dark shadows tror jag.
 
Minsta Engbergaren Arvid föddes 9:de maj och har sedan den dagen varit allas favorit. 
 
Juni
Jag och Lina fjantar som vanligt runt och testar kläder
 
Ett till bio besök med bästigaste Pie. Här såg vi the woman in black och höll på att bajsa på oss av rädsla.. 
 
Det här en egentligen en fin såndär bild som man inte borde visa, men couldn't help it. This is me and my gals!
 
Jag, Kim och Linn hade många roliga dagar tillsammans medan våra kära vänner jobbade.
 
Juli 
 
 GATUFESTEN! Typ bästa dagarna i mitt liv, haha. Vet inte vad det var med dom dagarna men jag var sjuktligt lycklig och hade allmänt as kul!
 
Nästan direkt efter det drog jag och några av girlsen ner till Stockholm och hade en av sommaren underbaraste helger.
 
Direkt efter det åkte jag och systra mi ner till skara sommarland och för att semstra en helg med mamma och pappa.
 
Augusti
Alla i släkten blev helt förtrollade av Arvids charm, här myser pappa (arvids farfar) men gulliplutten själv.
 
Många dagar har jag spenderat inne i stan. Men den bästa var ändå då jag, Sandra och Kim bara fjantade omkring på stan och tog foton med ALLT. En av de roligaste, bästa och spontanaste kvällarna ever!
 
 En av alla våra "släktmiddager", vilket vi har väldigt ofta, här på gården
 
Skolan började och jag fick träffa mina kära klasskamrater igen, mina närmaste klasskarater bor inte här i Sundsvall som till exempel Lina som är på bilden så det var väldigt roligt. 
 
September
Tillbaka i skolan igen och allt. Här sminkar jag Karin inför skolfotot. 
 
En av kvällarna jag haft med dessa sköna grabbar var när vi bada jacuzzi hemma hos Simon 
 
Oktober
Jag har spenderat många underbara dagar med den här tösen.
 
 Jag och Sofia fixade en halloween-middag för resten av familjen. 
 
Och då fixade min duktiga mamma fina spindel-cupcakes!  
 
November
Jag, syskonen, Sofia och deras vänner drog ner till Stockholm (tredje gången!!) och gick på the band perry och brad paisley konsert! Också en grymt underbar helg.
 
När jag kom hem från stockholm fick jag denna trevliga överraskning.
 
Bio again: här är två stycken väldigt övertrötta tjejer på twinight! 
 
December
Vi hade ett lord of the rings maraton för att peppa upp oss till the Hobbit premiären. och då fläskade jag och Emmy som fan!
 
Jag blev så less på mitt röda hår att jag gick till frisör på skolan och färgade det mörkbrunt. Nu känner jag mig som mig själv igen. 
 
Sen för snart en vacka sen så var ju årets underbaraste dag: JULAFTON!
 
Imorgon är det nyårsafton och jävlar vad kul det ska bli!! I'm gonna dance all night long!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0