" It's something unpredictable but in the end it's right "

Min underbara känsla om att den här sommaren bara var the start of something good, försvann så fort skolan började. Nu känner jag mig helt tom och har snarare en dålig känsla. Jag önskar att jag skrivit det här inlägget när jag hade den positiva inställningen, så inte inlägget hade fått en negativ touch, men ska försöka vara positiv.
 
Jag och min vän Sonja satt och tänkte tillbaka på hur allt var för ett års sen. När vi började i ettan på gymnasiet. Jag personligen har förändrats en hel del och mycket har hänt, vissa saker som jag inte trodde. Det har gått så snabbt, samtidigt som det känns som att tiden stått stilla. Det här året har varit väldigt mixat. Jag har aldrig mått så dåligt och haft så dåligt självförtroende. Men samtidigt har jag aldrig varit lyckligare än jag varit det här året och jag har lärt känna en ny sida av mig själv, jag kan gö mer och är modigare än jag trodde. Jag har en helt ny relation till vissa saker i livet. Jag har blivit starkare och svagare. Jag känner själv att jag har blivit äldre, mognare och mer ansvarsfull. Jag har fått en ny syn på livet, en ljusare, och har njutit av den här året på ett helt nytt sätt. Gjort så mycket mer saker, nya saker, lärt känna nya personer (om de så är någon random på stan eller en nån på en fest) och jag känner mig mer öppen till livet och alla de val och möjligheter man har. Ettan var inte alls som jag förväntade mig, jag är lite besviken, men jag är fortfarande glad för de saker jag upplevt, lärt mig och de nya personerna som kommit in i mitt liv.
 
Även fast de negativa tankarna kommer då och då. Så har jag en grundkänsla och säkerhet som är bättre. Det känns som att saker faktiskt kommer att lösa sig. Det kommer säkert bli lite tårar och skratt, men det blir nå bra till slut.
 

Fotograf: Sandra Engberg
Modell: Me, myshelf and I 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0