My trip to USA - Nashville, I love you!

Hey! 

Jag älskar Nashville. Jag ska flytta till Nashville. Jag vet inte om det är den härliga country stämningen, jag gillar inte country men när man är där kan man inte vilja dansa med, eller om det var den typiska amerikanske små staden. Men jag älskar det. Jag hade en fantastisk tid där, dock blev min syrra riktigt sjuk under tiden vi var där. Vi gick på Grand Ole Opry, vandrade omkring i den stekande värmen och njöt!






Varje affär, pub och bootsbutik har sin egen neonskylt det är väldigt fränt. Det är en sak som jag förknippar med USA och sen när man ser att det är så med egna ögon blir det overkligt.



Sofia och Nicklas första kvällen i Nashville.


Dessa killar blev vi riktigt bra friends med, dom spelade på en krog. Han längst hit frågade oss vart vi kom ifrån och under resten av kvällen blev det en hel del: What do you want to hear, Sweden?, You like this, Sweden? och framför allt Go Sweden! ps. det var jag Sofia och Sandra som räknades som Sweden, Haha! It was one hell of a night, in a good way!


Vi bodde i Music Valley Village på gatan Music Valley drive. Yes, det kändes som vi kommit rätt. Vår resa handlade faktiskt mycket om musik. Vi skulle få höra country i Nashville, rock i Memphis och jazz i New Orleans. I New York är det mest R'n'B. Jag hörde Rihanna hela tiden! Men det var inte min släkt lika intresserad av. Haha!






Ser ni! Allt är så vackert och amerikanskt. I love it!


Sofia at the one and only Grand Ole Opry. Det kommer bara betydde något för dom som vet lite om country. Det var helt sjukt att se. Jag vet att jag är en punk/rock tjej, man jag har en syster som är väldigt country så jag vet faktiskt en del.


Sofia and Nicklas.


Vi gick vilse i den kokande(!) värmen, inte kul. Sofia var helt klädd i svart och jag hade flanell skjorta. Svettdes a lot!


Jag och min bror efter att vi köpt våra älskade hillbilly kepsar. Me likey a lot! PS. tro inte att jag har en mongo fot. Jag spänner den för jag hade dödligt ont i fötterna. Haha!


Haha, jag älskar välkommnandet man fick när man gick in i den fränaste outdoor butik jag någonsin sett ;)


Jag utanför Grand Ole Opry, nu är det kväll och vi ska se en show där bland annat Trace Adkins uppträdde. Haha, jag blev så inspirerad av cowboysarna så att jag köpte mig två cowboy hattar. Det där är ena av dom.



Jag säger hejdå för ikväll med hjälp av en bild på Grand Ole Opry. Jag älskar hela Nashville, Opry alla de snygga cowboysarna. Jag vill tillbaka. Jag ska tillbaka.


Kommentarer
Postat av: hanna

hah,mongofot ! ;) okey, just don't forget me! ;D

2011-05-04 @ 16:10:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0