Lord of the Rings - 10 years anniversary.

Press play and read the text.



Lord of the Rings. Sagan om ringen. Frodo Baggins. Peregrin Took. The Shire. Peter Jackson's and J.R.R Tolkien's masterpiece. Idag för tio år sen hände något historiskt, Sagan om Rigen hade premiär. New Line Cinema höll på att gå i konskurs och gjorde en sista sattsning på LOTR-filmerna. Ingen visst de skulle bli historiska och va de mest sedda filmerna på bio, tills sista Harry Potter kom ut. Jag själv var för liten för att ens förstå vad bio var, man trots det har Sagan om Ringen en stor plats i mitt hjärta.

LOTR är så mycket mer än bara bra filmer. They are perfektion. Legendary. Genius. Brilliant. Magical. As you probably noticed så är LOTR-filmerna absolut de filmer jag älskar mest. Jag förstår inte hur något kan vara så underbart perfekt. Effekterna, soundtracket, the actors och Peter Jackson. Tänk dom började spela in filmerna -99, snacka om att utväckligen gått framåt sen dess, ändå är filmerna så sjukt snyggt gjorda. Peter Jackson är the masters master.

Jag är ledsen att jag aldrig kommer förstå hur stor dom filmerna var, att jag aldrig kommer att få uppleva den hysterin. Men fansen släpper inte taget, the hobbit har röstats fram till att vara den film folk längtar mest till att se 2012, med hela 46%. Jag är en av dom. I'm freakin' excited att se premiären den 12/12 2012!

Finns det några fler som känner som jag och kommer att hylla dessa fantastiska filmer idag?


Kommentarer
Postat av: Anna

Åå ja, jag firade med maraton :D

Jättebra inlägg :) Har du hört att trailern till första the hobbit ska släppas idag också ? :D Vet inte när, var inne på en amerikansk sida men jag vet inte vad de har för tidzoon x) Här stod det : http://www.comingsoon.net/news/movienews.php?id=85252

2011-12-20 @ 08:02:54
URL: http://vaniljbanilj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0