My trip to USA - "Baby, I'm from New York" (Part l)

Hi!

Well, no. I'm not from NY, but I have been there. Jag kom hem idag efter en två dyngs hem resa från USA, jag är så trött att mina ögon blöder. Men jag har haft den mest underbara resa i mitt liv. Helt otroligt! Sverige är helt plötlsigt väldigt litet och kallt.

Jag ska inte berätta allt jag varit med om nu, utan det delar jag upp under några inlägg. Så för att läsa får ni lov och följa min blogg under en vecka typ. Haha, jag orkar helt enkelt inte berätta om allt jag gjort i ett inlägg. Ni skulle inte heller orka läsa. Så jag delar upp det så att det blir ett inlägg per stad + något till. New York blir flera delar.
 
...........................................................

Orkar ni inte läsa, kolla då bara på bilderna. Men läs gärna.

Day 1 - Day 4 var jag i New York. (Inräknat dagen då jag flög dit och natten som vi sov på Ibis i Stockholm.)
Ordet wow har fått en ny betydelse när man besökt New York. Allt är stort, gjort av glas och lyser. Det är helt fuckin' amazing. Vi åkte omkring på en turist buss så jag har sett stora delar av New York till exempel John Lennons mordplats, Carries gata och självklart alla skyskrapor. Jag berättar mer under bilderna.


Photo 1: Kameran var fulladdad och i högsta högg under hela resan. Syster yster i bilen på väg till Stockholm.


Photo 2: Flygresan till New York var lång och dryg... Men sooo worth it! Skulle kunna göra resan om och om igen bara för att få vara där.


Phopo 3: Inte den mest smickrande bild jag tagit. Men det är en bild på tre peppade tjejer! Antagligen mest peppade på planet. Iallafall, det är jag, systra mi och Sofia.


Photo 4: On are way to Manhattan from Queens. The bridge was amazing, och trafiken crazy. Jag har nog aldrig haft så många nära döden upplevelser på samma bil tur. Dom kör som galningar!!


Photo 5: Jag och Sandra ser lite små freakt out ut över vårt "1408" rum. Det var det första jag tänkte på när jag kom in, jag kommer att dö och spöken kommer att slrämma ihjäl mig. Kändes precis som i Stephen King's 1408. Fast vi bodde på 1435, dock är ju 3 + 5 = 8...



Photo 6: We eat on a place called John's Sanghai, or something, och där fick jag denna lyckokaka. Jag säger bara: Well.. thanks!



Photo 7: Times Square. Vi bodde på Edison Hotel som ligger precis brevid. Times Square är helt otroligt. Allt är så stort. thge world's biggest Toys'a'Us ligger där, innehåller även ett stort parisehjul och affären är på typ 4 våningar tror jag. Kommer mer om det sen.



Photo 8: Ett rödljus på Times Square.


Photo 9: Det är väldigt obalans i denna bilden, man jag hoppas ni klarar av att kolla på den utan att ramla av stolen. Anyway, det är Times Square på bilden.


Photo 10: De unga Engbergarna är på väg till hotelet från en kväll i det skimmrande Manhattan. Jag var så spänd och förväntansfull där kommer jag håg. Vi hade precis kommit dit, ätit och sett oss om kring vid Times Square. I början av semestern. Jag vill dit igen!


Photo 11: Min barndoms idol, Scooby Doo, far omkring på en bil i Manhattan. Fast nu är han i glassform.


Photo 12: Vi skulle åka på en turistbuss för att se oss omkring, den långa papperslappen ni ser det är kvittot, som var själva biljetten, för 6 personer. Den var typ 2 meter långa.


Photo 13: Times Square.


Photo 14: Det var taxibilar överallt! Ser ni Mamma Mia skylten i bakrunden? Litr fränt, den har spelars där i flera år.


Photo 15: As you see, Hard Rock Cafe, on Times Square.


Jag åkar inte lägga up mer nu. Så det får bli mer imorgon.

Good Bye!


Kommentarer
Postat av: Anna

Åh det ser helt fantastiskt ut, jag blir så galet avundsjuk! Längtar till nästa inlägg, och jag är mycket intresserad och tycker det är roligt att läsa/se bilder :D

2011-04-17 @ 09:05:54
URL: http://vaniljbanilj.blogg.se/
Postat av: Linnea

Coolt. Jag ska till staterna i slutet på juni. New Jersey och New York blir plus lite till om vi hinner. Längtar sååå.

2011-04-18 @ 14:44:37
URL: http://hotell-vara.se
Postat av: Olivia

alltså nää tessan. nä. nä. nä. Inte alls avundsjuk, nej nej. :@

2011-04-19 @ 14:11:58
URL: http://oliviaengstrand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0