Nostalgi

Hejsan!

Som alla vet ha ju Idol 2010 börjat. Kl. 8 varje kväll sitter jag som klistrad framför tv:n. Jag tycker att det har varit sjukt duktiga med i år. Jag har redan en favorit. Min music vikarie är nämligen med och har gått vidare. Martin Luthman heter han. Ni kan höra honom längre ner på detta inlägg oc´m ni känner för det. :D

Jag satt och tänkte tillbaka nu på vilka som varit mina favoriter genom åren. Nu tänkte jag visa dom, år efter år.


Börjar med Idol 2004:


Paul Lötberg - Like a bridge over troubled water.
"Jag kom ihåg att jag var helt galen i han. Jag hejade till 250% på han och blev jätte ledsen när han åkte ut. Satt inne hos farmor och började grina. Haha, då var jag nio år."


Idol 2005:
 
Sebastian Karlsson - Bad day
"Jag kom ihåg att jag inte hade någon riktig idol detta år. Men jag hejade på han genom hela. Och det är ju bara att erkänna att han är jäkligt bra. Hade glömt bort honom, nu ska han återupplivas i mina öron."

  
Idol 2006:


Sara Burnett - Forever Young
"Jag var helt tårögd och tagen efter att jag hört denna. Jag kommer ihåg det så så jävla mycket! Helt underbart. Älskar verkligen denna tjejs känsla. Hon och Linda gillade jag skarpt"


Idol 2007


Daniel Karlsson - Unchained Melody
"Jag hade ínte en någon som jag varit jätte big fan av förens denna alldels underbara kille kom och tog mitt hjärta med stor. Jag höll på att bryta ihop av sorg och förvåning när han åkte ut. Seriöst. Trodde jag aldrig. Han är en av dom bästa som någonsin varit med om inte den bästa. Han skulle egentligen ha varit på större ställen han var ju fan elit! Helt fantastisk. Fast sen kom ju denna kille..."


Idol 2008


Johan Palm - Free Falling
 "Sen kom Johan Palm och tog mitt hjärta, han tog och behållde det också. För han är så sjukt jävla bra i mina öron. Älskar han. Röstade varje vecka. Han är snygg, bäst, underbar, rolig, rockig. Allt som en kille ska vara."


Idol 2009


Calle Kristiansson - Walking in Memphis
"Calle är faktiskt den ända jag hejat på ända från första avsnittet. Älskar hans röst och han. Bly och söt. Jag gillar han sjukt mycket. Hans utväckling var underbar att se."


Idol 2010
För att höra min music vikarie, när han sjunger med sin coola röst. Helt underbart. Klicka här. 



Vad tycker ni? Någon egen favorit genom åren? Berätta!


Kommentarer
Postat av: Gardenhouse

Idol historien som i en liten ask, ala Theres!

2010-09-09 @ 21:14:55
URL: http://gardenhouse.blogg.se/
Postat av: Jennilie

En av mina favoriter genom åren är Amanda Jenssen, helt klart!



Sv: Haha det är ok!

Ja att den var snygg, jag är super nöjd med den!

2010-09-09 @ 21:47:45
URL: http://dayswithjen.blogg.se/
Postat av: Anna

Haha tjejig som jag var så var jag galen i Darin ;) Annars tyckte jag om Agnes som klarat sig bra, och som personen över säger så verkligen älskade jag Amanda, hennes röst var så speciell :)



Men idol är kul fan, älskar auditions x)

2010-09-10 @ 13:57:57
URL: http://vaniljbanilj.blogg.se/
Postat av: Hanna

Forever young in my heart! And Johan Palm, okej, det var liten annan lista för mig! :p

2010-09-10 @ 15:24:49
Postat av: Hanna

men du glömde ju din stora kärlek DARIN!!?! ;)

2010-09-10 @ 15:34:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0