How to Create Magic

Hejsan!

Jag är inne i en Harry Potter nojja just nu. Håller på att kolla om på alla filmer och läser sista boken nu inför premiären om en vecka och två dagar. Allt ska vara nytt och frächst i minnet. Jag är pepp till tusen på att ses första delen av den sista boken. Men samtidigt hjärte skärande ledsen för att allt håller på att ta slut. Jag och mina vänner har växt upp med Harry, han är en del av vår uppväxt och nu är den snart slut. Jag kommer att gråta ögonen röda vid premiären av sista del av sista boken.

Men jag måste erkänna att jag är förundrad är hur magiska filmerna är. Effekterna, ljuden, Hogwarts. Men i detta inlägg ska jag hylla skaparna av musiken till Harry Potter. Hp vore inget utan musiken. Så stort tack till John Williams (första, andra och tredje), Patrick Doyle (fjärde) och Nicholas Hooper (femte). Men störst tack till Williams som komposterade och arrangerade musiken till dom tre första filmerna. Han skapade grunden till den förtrollande musiken som finns på varje soundtrack.

Jag tycker att det är helt fantastiskt att man kan skapa sådan magisk, lekfull men ändå mystisk musik. Skulle ej kunna bli bättre. Känslan och rytmen är så amazing. 

Listen om du inte förstår vad jag menar för jag är övertygad om att du kommer att förstå.


Hedwig's Theme




Quidditch theme




Call me nerd if you want


Kommentarer
Postat av: Hannipie

I LOVE HARRY POTTER, AND YES, the music rules!!

2010-11-09 @ 16:51:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0