Sheep - Lamm - Lamb

Hejsan!

Nu kryllar Stolpås Gård av små söta kalvar och lamm.  Speciellt lamm, vi har runt 9 st nyfödda lamm nu iallafall sist jag räknade. Här kommer dom stup i kvarten. Vi har ett flask lamm, vars mamma har svårt att gå. Stackare, men som tur är börjar hon bli bättre! Jag måste säga att jag älskar lamm och kalvar och alla andra små söta sjur på vår gård! Love to them! Vi har ju en as söt långhårig liten nallebjörns liknade kalv här hemma. Åh, för söt!

Här kommer bilder på förra årets lamm:

















Photos by Sandra Engberg.


Jag älskar att på en bondgård, finns det något bättre än djur? När dom är så små och söta. Det är en frihet för mej att bo här. Jobb och slit, men det är det värt! Love to it all!

Hejdå!


Kommentarer
Postat av: Sandra

Men lilla lilla pruppenupp Tessan då! Nu skriver jag till dig! Tack för allt fint du skrivit om mig! Tack tack tack!

2010-05-12 @ 08:51:38
URL: http://sandraengbergs.blogg.se/
Postat av: Hannipie

Härliga djur det är :D:D<3 så otroligt söta ;)<3

Skönt att mamman blir bättre! det gjorde ont när man såg henne!:(<3

2010-05-12 @ 18:10:50
Postat av: josephine

ojojojj va söt dom ääär! :')

2010-05-12 @ 21:46:46
Postat av: Amanda

Sv. Eller hur jag röstar också för bakom örat, du har stilkänsla du tessan ;)



Söta bääsar^^ gissar att ni har fullt upp med att hålla koll på dem :)

2010-05-13 @ 11:30:49
URL: http://sam.webblogg.se/
Postat av: Anna

Men gud så söta då :D

2010-05-13 @ 13:28:54
URL: http://vaniljbanilj.blogg.se/
Postat av: Theres

Sandra: Jaaa! du får börja kommentera!



Hannipie: Hon kan gå! :D älskar lammen! :D



JOssi: Sjuk söta! :D



Amanda: Tackar. nu räknar man dom varoch varannan sekund :P



AnnA: Håller med! :D

2010-05-16 @ 19:00:05
URL: http://theresengbergs.blogg.se/
Postat av: emma

önskar att jag bodde kvar på gården♥♥

2010-05-23 @ 09:37:46
Postat av: Anonym

önskar att jag bodde kvar på gården♥♥

2010-05-23 @ 09:38:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0