Sex and The City 2 + Stockholm

Hejsan!

Den, 27 maj, gick jag, Hanna och Kim och såg Sex and The City 2. Jag säger bara det är en kväll att minnas! Girls we rock! Det finns tre ord som beskriver den här fiilmen: Årets roligaste film!  Jag vet inte om det är själva biokänslan att hela salongen sitter och skrattar som gör den så rolig. Eller om filmen helt enkelt är underbar. Även igår, 29 maj, så jag den i Stockholm. Har varit på mini semster där, därför har blggen blivit lidande. Mer om de kommer sen.

Handling: SATC-gänget åker på en gratis semester till det nya och lyxiga Abu Dhabi. Där vet man inte vad som ska hända, eller vilka man träffar. Problem blommar fram och det uppkommer minnen från det förflutna. Är verkligen Abu Dhabi det perfekta resemålet?

Samantha (Kim Cattrall) har en större roll i den här filman. Hon är en jättebra skådis och hennes roll är ju helt otrolig. Hon är en av dom större andledningarna till att den här filmen var så rolig. Carrie (Sarah Jessica Parker) är en ganska tråkig roll tycker jag, men jag gillar henne på ett sätt iallafall. Hennes kläder är underbara, helt freaky men det är det som är så fränt. Charlotte (Kristin Davis) är så söt och snäll och ser så oskylidig ut. Älskar henne. Miranda (Cynthia Nixon) har jag alltid tyckt varit en tråkig karaktär. Men i den här filmen var hon riktigt rolig, och hon blommade ut jätte mycket tycker iallafall jag. Gillar henne mer nu!

Jag älskar hela stilen i filmen, kläder, hår, music, skämten. Allt är helt underbart! Love it! Skulle kunna se den om och om igen. Skämten kommer aldrig att tappa sin humor. Jag säger bara se filmen, ett säkert kort. Jag är ingen komedi-tjej men jag älskar den här typen av komedi!

Hanna och Kim! Vi kom fram till att jag är den mode galna Carrie medans Hanna är den sex galne Samantha. Ta inte illa upp, men efter dina två kommentare "Det här gör mej så törstig" och "jag är klart Samantha, du vet kläderna" så blev du den självklara Samantha. Och Kim är den mer säkra Charlotte.

Den får 4.5/5 för mej!


Kommentarer
Postat av: Hani

yeah! We rock! Det var en hörlig biokväll!och ja, jag är ju självklart samantha! det enda jag talar om är SEX! Det är jag ju bäst på ;) Hanna = SEX ? eller? ;)och du är självklart klädesplagget theres! Och kim är coooool:D<3 :D:D<3

2010-05-31 @ 21:06:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0