a Nightmare on Elm Street

Hejsan!

Igår på Sandras födelsedag bjöd jag henne på bio. Vi såg skräckisen A nightmare on Elm Street. Vi hade det jättemysigt och super kul. Det var en speciell kväll. Det var länge sedan jag hade så myigt på en bio. Nu till filmen. Det är en förnyad varation av Wes Cravens film vid samma namn (1984), med skådisar som Kellan Lutz (Emmet i Twilight) Katie Cassidy (Trish i Harpers Island) och min nya favorit skådis Kyle Gallner.

Handling: Varje gång dom blundar, hör dom han.
Varje gång dom drömmer, kommer han.
Varje gång dom sover, dödar han dom
Ända sättet att överleva är att inte sova.
Problemet är att efter tre dagar av sömnlöshet
börjar hjärnan att drömma även fast man är vaken.
Efter ytligare ett tag hamnar man i koma
 och sover för alltid!

Skådespeleri: Kyle Gallner som spelar Quentin var halt enaståend! Han är en av dom bästa skräckskådisarna som jag någonsin sett. Fantastiskt! Rooney Mara som spelar Nancy och Katie Cassidy som spelar Kris var också duktig. Trovärdiga och bra. Kellan som spelar Dean var ungefär lika bra som i Twilight, kanske lite bättre.

Jag tycker att den var bra för att vara en skräckfilm, lite väl komisk i vissa delar. Början är jättebra och spännande. Det finns inget klockrenare slut en slutet i den här filmen, det är bäst! Filmen är spännande, nerv kitlande, komsik och ibland bra gjord. Mördaren Freddy är ganska fult gjord, om man säger så här, han ser läskigare ut i verkligheten. Storyn i filmen var bra, det fanns en anledning till varför han dödade. Den var ovanligt bra för att vara skräckfilm och är absolut värd att se på bio. Den får 3/5 av mej. Jag vill se den igen!



Tack för den underbaraste kvällen på länge Sandra! :D

Kommentarer
Postat av: Hani

Oooh kanske man ska se kanske? ;)

2010-05-10 @ 18:59:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0