Remember Me.

                                                             Hejsan!

Jag har kommit på en grejj jag ska börja göra, jag ska skriva en recension efter varje film jag sett på bio. Så jag hoppas det ska bli lite intressant iallafall + att det betyder att jag kommer blogga lite mer. Så då börjar vi med den jag så senast på bio.

Har någon sett Remember Me, den bioaktuella filmen med Pattinson i huvudrollen? Jag såg den på premiären 12 mars med Hanna och Kim. Jag tyckte att den var jättebra och sorlig. Om ni vill veta mer exakt vad jag tyckte och mer detalijerat kan ni läsa recensionen jag kommer att skriva.

Handling: Tyler Hawkins lever att sorlig liv, sin store bror är död, ett ansträngt förhållande med sin far. Han tror att ingen förstår han. Men allt förändras än en dag då han möter Ally Cragi. Deras förhållande ger Tyler hopp i livet igen.

Sådispelare:  Jag trodde att Pattinson som spelar Tyler skulle helt seriöst göra bort sig totalt i den här filmen. Jag tänkte Hur fan ska han kunna spela en sån här roll. Tuff, slåss och bråka med sin familj. Det här kommer inte att funka. Jag trodde att jag skulle sitta och skratta åt han. Men tvärtom jag tyckte att han gjorde ett bra jobb. Riktigt duktig i bråk scenerna. Men när han slåss tycke rjag ser lite kul ut. Jag jag blev väldigt chokad att han faktiskt var en sån bra skådis som han tydligen är. Inte i närheten av Johnny Depp och eliterna. Men helt okej. Emillie da Ravin som spelar Ally gjorde också ett bra jobb. Men jag visste att hon var bra efter att ha sett henne i Lost. Och jag som inte är ett "Big Fan" av Pierce Brosnan tyckte mest att det var jobbigt att han var med. Jag gillar inet han överhuvudtaget. Bort med han.

Jag tycker att filmen var jättebra och jag satt som upp slukad hela filmen. Spännande, sorlig, underbar och vacker. Jag skulle lätt se den igen. Det finns många perioder i filmen då ögonen fylls med tårar. Usch, jag börjar grina när jag tänker på det. Filmen satte sig verkligen fast i hjärnan och hjärtat. Jag rekomenderar verkligen den här filmen till fler! Och absolut till Pattinson fan. Och frågan många som sett filmen diskuterar. Vilken film är han snyggast i Remember Me eller Twilight? Och så svarar såklart ett Twilight Freak som jag: TWILIGHT! Inget kan slå hans utseende som vampyr.


                         
                                                 Vad tycker ni andra som sett filmen?

                                                             
                                                                 Hejdå!


Kommentarer
Postat av: Anonym

den var bra men GRYMT sorlig, man grät ju hel tin nästan :(<3

2010-03-23 @ 21:06:29
Postat av: Anna

Ooh den har jag tänkt se, den verkar bra ;P

Och jag tycker inte heller om Pierce, fy och blä.

2010-03-24 @ 18:12:10
URL: http://vaniljbanilj.blogg.se/
Postat av: Theres

Jossan? : Åh, tårana rinner! :')<3



Anna: Den var jättebra!:)

Usacha! Bort med Pierce!

2010-03-25 @ 20:28:39
URL: http://theresengbergs.blogg.se/
Postat av: oliviaaa

Ååh, vill see!!:)

2010-03-27 @ 20:37:47
Postat av: Hanna

Ååh har sett! :D

2010-03-28 @ 14:26:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0