Alice in Wonderland

Hejsan!


Igår, 3 mars, gick jag, Kim och Hanna på premiären av Tim Burton's Alice in Wonderland. Alice in Wonderland är ännu en film där Johnny Depp samarbetar med Tim Burton. Vilket jag gillar. Och som valingt är Tims fru Helena Bonham Cater med.

Handligen är om när Alice ramlar ner i ett kaninhål. Hon faller länge och efter det så är ingenting sig likt. Vad Alice inte vet är att hon varit i Underlandet en gång förut som barn, men hon har inget minne av den händelsen. Vad som helst verkar kunna hända i det fantastiska Underlandet. Här möter hon nu en uppsjö av annorlunda och speciella invånare, som Hattmakaren, Filurkatten, den storrökande larven Absalom, den obehagliga Vita Drottningen och hennes ondskefulla äldre syster Hjärter Dam, den griniga härskarinnan av Underlandet.

Johnny Depp spelar huvudrollen som Mad Hatter. Han var helt otrolig som vanligt. Han är verkligen den bästa skådispelaren så finns och har funnits. Jag är kär i hans roll Mad Hatter, sjukt rolig och söt! Rollen Alice spelades av Mia Wasikowska hon var väldigt duktig. Men bäst av alla var Helena Bonham Carter som spelade rollen som Red Queen. Hon var helt fantstisk. Passade helt perfekt. Hon lyckades verkigen, enligt mej är det den bästa roll hon har gjort (av dom filmer jag har sett). Hon var filmens höjdpunkt. Tummen upp för Helena. Anne Hathaway spelade rollen som White Queen misslyckades totalt. Hon såg enbart fajantig ut och passade inte in. Det kanske var meningen att hon skulle se fjantig ut, vad vet jag. Men jag tycker att dom skulle ha bytt ut henne.

En film full av wonder, som ett barns drömmar. Är en bra sammafattnig av filmen. Det var speciell, men på ett bra sätt. Tim Burton är alltid lite speciell, så det får man räkna med. Filmen var rolig, överraskande och spännande. Jag gillar att man ha tagit alla underliga saker som kan finnas i ett barns fantasier och laggt till spänning och riktigt bra skådispelare. En underbar blandning. Jag skulle personligen ha ändrat slutet. Jag vill se filmen igen för jag tror att den blir bättre andra gången man ser den. Innan man ser den ska man vara berädd på att det är en barn film och att den är lite små knäpp. But I like it!



Hejdå!


Kommentarer
Postat av: hani

Älskade Johnny Depp :D

2010-03-05 @ 15:29:41
Postat av: ITZI

God morgon! :)

2010-03-07 @ 09:24:52
URL: http://itzi.blogg.se/
Postat av: Theres

Hani: Älska Älska ÄLska! <3



ITZI: god morning! =)

2010-03-18 @ 20:54:45
URL: http://theresengbergs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0