Dikter by me

Hejsan!

Vi har en läxa till på fredag att skriva dikter, och jag måste säga att jag suger på det! Jag är en riktig amatör. Men jag har gjort tre stycken. Skratta inte när ni läser dom, kom ihåg jag är en nybörjare.

Nr. 1
För mycket tårar.
För mycket sorg.
För mycket orättvisa. 
För mycket fjoll.
 

Nr. 2
Varför gör ni så här?
När ni vet vad det betyder.
Det ska inte bli så där!
Men jag lyder.
Nu är det som det är.
Även om det sjupt svider.
Det blir så, hur man än vänder och vrider.

Nr. 3
På sommaren blir man lycklig av fåglarnas kvitter,
och kompisarnas fnitter.
Det är sommarlov när man på trotoaren ser glassplitter,
 och på en strand sitter.
När man sitter med sin twitter, och ser havets glitter.


Jag tror jag hittat min nya hobby, att skriva dikter. Nejdå men det är väldigt kul! ;)
Vad tror ni kan någon av dom bli bra och lämmna in?

Hejdå!


Kommentarer
Postat av: Gardenhouse

Snyggt jobbat!

2010-06-02 @ 20:34:59
URL: http://gardenhouse.blogg.se/
Postat av: Kim

Dina var ju llite bättre än min



tv'n är grå

och jag är blå

men jag mår bra endå



Haha jag gillar den där;P

2010-06-03 @ 18:33:26
Postat av: Hani

De är superduper bra tes! :D<3 och..ja.. jag älskar kims! :D HAHAHA :D<3

2010-06-03 @ 19:14:50
Postat av: Jennilie

Sv: Hihi ja men då får du fortsätta tjata då!! =)

2010-06-04 @ 13:33:04
URL: http://dayswithjen.blogg.se/
Postat av: Jennilie

Sv: Jo men eftersom jag var på bloggvisningen som visades ett par dagar innan den riktiga premiären så fick man varsin goodiebag som innehöll lite allt möjligt :)

2010-06-04 @ 13:36:30
URL: http://dayswithjen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0