Millennium triologin

Hejsan!

Igår, måndag, såg jag sista delen, Luftslottet som Sprängdes, av Millennium triologin. Alla tre filmerna är sjukt bra och spännande. Jag tycker att handlingen är väldigt bra och smart, spännande hela tiden. Jag tycker att skådisarna är jättebra speciellt Noomi Rapace som spelar huvudrollen Lisbeth Salander. Hon är sjukt cool och har den bästa attityden, hon äger hela filmerna. Hon är en av andledningarna till att filmena är så bra. För dom är sjukt bra, allihop.

Män som hatar kvinnor handlar om journalisten Mikael Blomkvist, som spelas av Michael Blomkvist, som har blivit dömd för förtal och vill slippa uppmärksamheten i Stockholm. Han börjar jobba åt Henrik Vanger som vill ta reda på vad som egentligen händ med Harrit som försvann mystiskt en sommarkväll 1966. Henrik själv tror att någon av hans rika släktingar förde bort henne och mördade henne, men var det verkligen så det gick till? Han får hjälp av den unga och socialt missanpassande datahackern Lisbeth Salander.

Jag tycker att den var jätte bra, det är nog en av dom bästa thriller filmer jag sett, otroligt spännande och hemsk.
*******

Flickan som lekte med elden När Lisbeth Salander kommer tillbaka till Sverige efter att ha varit utomlands ett längre tag blir hon misstänkt för tre mord. Mikael gör allt för att hjälpa Lisbeth så att hon inte åker till fängelset. Hon ger sej ut på en blodig resa för att komma undan polisen pch straffs dom som behöver bli straffade.

Jag tycker faktiskt att den här filmen var bättre, det är svårt att tänka sig eftersom ettan är så sjukt bra, men den här var bättre, mer spänning och mer blod.
********

Luftslottet som sprängdes Efter att Lisbeth Salander blivit frisk och alla sår är läkta, blir hon anklagad för mordförsök på sin pappa. Men hon själv ser det som självförsvar, att hon bara skyddade sig mot dom svåra skador hennes pappa gett henne. Åter igen gör Mikael Blomkvist allt för att rädda Lisbeth, men det är inte bara Lisbeth som svävar i stor fara ..

Det är helt otroligt men jag tycker att den här filmen var bättre än tvåan, det är faktiskt amzing hur en film kan vara bättre än tvåan men det går. För den här filmen, den tredje och sista delan av triologin, är den bästa, mest spännande och den coolasre film jag sett. Jag kan iallafall inte komma på någon bättre just nu. Och jag älskar Lisbeths kaxiga attityd, den rockar fett!
********

Millennium triologin är den bästa thriller serie som finns tycker jag, alla filmerna är spännande, läskiga, blodiga och hemska. Den är BÄST! Varje liten sekund av varje film är spännande, varje gång jag sett en av filmerna vill jag se den igen, direkt efteråt, man blir helt fast i dom. Kortfattat, första filmen var as bra, andra var bättre och tredje var bäst!


Den otroligt coola och kaxiga Lisbeth Salander spelas av Noomi Rapace. Jag älskar hennes attityd och kaxighet, hon är as cool, och äger alla! ;D


Om ni inte ha sett filmerna måste ni göra det! Jag rekomenderar dom till alla, dom är bäst. Ni kommer inte att bli besvikna, hoppas jag, visst alla gillar inte sånna här filmer, men jag lovar dom är bra!

Hejdå!


Kommentarer
Postat av: Julia

Ja filmerna är verkligen värda att se! iaf 1:an och 2:an för jag har ju inte sett 3:an tyvärr, och du är nog den första jag hört som sagt att 3:an är bättre än 2:an haha, miss you! <3<3

2009-12-29 @ 16:43:48
Postat av: Sussi

Kan bara hålla med...

2009-12-30 @ 00:00:15
URL: http://gardenhouse.blogg.se/
Postat av: Hannipie

Ja de äger fett!! Jag längtar så efter att se sista!!!!!!!!!!! <3 :D

2009-12-30 @ 15:19:06
Postat av: Theres

Julia: Dom är bäst! Men trean äger ju! :D <3



Mamma: Du ska inte göra punkter så där! ;D kan förklara :P



Hannna: Du ska längta, ledsen att jag såg den före.. ;) <3

2009-12-30 @ 16:17:30
URL: http://theresengbergs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0