2015 - Love Life, Live Life (Part II)

Maj
Jag avslutade april med att festa och jag påbörjade maj med att festa. Det skulle bli en lugn myskväll hos Jossis, jag och Jossan åt pizza och speade spel. Sedan kom Alicia och Jonna, efter ett tag blev vi alla sugna på att dansa så då sminkade vi till oss och drog till stan. Tjejerna tog varsin drink medans jag var nykter och körde. En kväll av dans och glädje. Jag var väldigt spänd inför kommande händelser och spänd inför livet. Jag var helt kär i the beauty of spring och att att blommor börjat blomma. Sandra fyllde år och Arvid fyllde år, även Jonna fyllde 20 år. Jag var spänd och Sandra firade vi med en sockerchock i goda bakelser och tårta. Jonna fick en sandwichtårta, men jag stannade bara en stund för jag var sjuk. Denna månad fotade jag med mitt crew, Jossis och Jonna. Bästa tjejerna, vi fotade a tale of two sisters. Norrmännen kom hit till Sundsvall, det hade då gått 9 månader sedan vi träffades på Kreta och 5 månader sedan killarna sa att dom skulle komma hit. Det var nog en av de bästa helgerna, det var så konstigt och underbart att träffa dom igen. En galen helg med bästa Kretagänget. Jag umgick med mina apor, Kim och Julia, lika fantastiskt som vanligt. Jag sminkade syrran inför en hennes klassåterträff. Jag spelade biljard med Kimman och sedan åkte vi hem till hennes för att kolla på Deliver us from Evil, alltid lika roligt att se när hon blir rädd. Jag bokade biljetter till Imagine Dragons konsert, tillsammans med Kimman. Vi forsatte att smida på våra stor planer inför sommaren, Sandra och Kalles bröllop. Månaden slutade att det svajigt slut, på månadens sista dag fick vi reda på att pappa hade cancer men då var det lite oklart hur mycket och så vidare, men hela familjen blev väldigt uppskakad. Jag var helt tom och jag skakade i hela kroppen. Jag klarade inte av att vara själv och jag behövde tänka på något annat, så jag avslutade månaden som jag började den, med en fest. Denna gång var det med supergänget, hela jag skakade när jag kom dit men det var bra för mig för att träffa vänner och att få prara med dom. Vi förfestade hemma hos Isac, en fruktansvärt rolig förfest med spel, skratt och roliga människor. Jag var nykter, då jag skulle till Kroatien dagen efter, så jag körde oss ner till stan för att se Alfons. Det var inge folk på dansgolvet så vi startade det och det var så fruktasvärt roligt. Kommer alltid att tänka på den här kvällen när jag hör Ganjaman. Svettigt, trångt men så sjukt kul, vi dansade HELA natten. Vilken kväll.   
 
Bild lånad av Jossis
 
Tale of two sisters
Fotograf: Josephine Wallin
 
Norrmännen, Kretagänget var samlat. 
 
Julia, min lilla apa
 
 
Juni
Familjen var upskakade och i chock efter cancerbeskedet. Men jag började månaden att åka till Kroatien i en vecka tillsammans med mamma och pappa, Sandra och Kalle, Kalles mamma och Kalles mormor. Dom andra tyckte att det var för varmt (vi var där under början på den där i värsta värmeböljan), men jag njöt av en vecka i solskenet. Fint sällskap, ett fantastiskt land, vackraste naturen och en massa äventyr. För min del var det bra efter det hemska beskedet att få vara borta från verkligheten och vardagen, att bara få ta det lugnt och umgås med pappa och resten av familjen. Ta hand om varandra och ta vara på tiden samt livet. Resten av månad var det fullt fokus på Sandra och Kalle. Vi jobbade som fan på logen, dag och natt, morgon och kväll, hela tiden. Planering av Sandras möhippa och själv möhippan. Sedan bästa av allt: BRÖLLOPET. Allt slit innan den dag, alla förlorade timmar av sömn och all planering var värt det. Vilken underbar jävla dag. Det var inte bara bästa dagen i Sandra och Kalles liv, det var även bästa dagen i  mitt liv. Förutom allt med Sandra och Kalle, så hade jag bästa midsommare med Kim, Jossis och Alicia, lite för mycket snaps men hur roligt som helst. Kubb, ett försök till en midsommarkrans och en massa sång och dans. Jag firade min barndomskompis Julia som tog studenten. Jag hann även med en spelkväll med hobbitarna. Jag såg teatern Ronja Rövardotter på norra berget med familjen, så himla bra. En väldigt bra månaden med många fantastiska händelser, samtidigt som det var en jobbig månad. Det var en stor krock i kroppen mellan lycka och sorg, det var kaos. 
 
 
Kroatien
 
Bästa midsommaren med mina tjejer.
 
Sandras möhippa
 
Systrarna Engbergs typ av högtalare.  
 
 
Bröllopet
Fotograf: Josephine Wallin
 
 
Juli
I juni gjorde jag ett enda inlägg på bloggen. Jag hade så fullt upp med annat. Men livet lekte och sommare var bra. Jag jobbade HELA tiden, på ett jobb jag inte uppskattade. Då mitt vanliga jobb har stängt en månad på sommaren så hade jag ett sommarvikariet inom socialpsykiatrin, jobbet i säg fungerade min arbetsplatsen var hemsk. Dom lediga stunderna spenderade jag med vännerna, något som vägde upp jobbet. Jag var mycket med supergänget, vi gick på bio, var ute och åt och planerade en resa. Jag festade med supergänget och gick på hamnyran, under den förfesten bestämde vi oss för att åka till Göteborg. Jag och Kimman hade börjat planera våran resa som vi skulle göra till hösten, då viste vi inte att den skulle ta oss till Prag. Jag var på en loppisutflykt med familjen, en heldag med vattenfall, massor av mat och Jon Henrik Fjällgren. Jag fotade med mitt bästa crew, bästa samarbetet med bästa tjejerna. Jag såg på mycket film och det var nu jag förälskad mig i filmen the Theory of Everything. Jag åkte till Boda Borg, åt laxburgare och kollade på Crossroads med Sandra, Evelyn och Anna. Vi gick även ut på krogen en dag. Min bror fyllde 28 år och jag själv fyllde 20 år. En födelsedag jag trodde att jag skulle få fira själv, efter ett 13 timmars jobbpass, men vi fantastiska familj överraskade mig. Frukost på säng av syrran, födelsedagsfrukost hos brorsan och födelsedagsfika på kvällen när jag slutat jobbet med mamma och pappa (som kommit hem tidigare från semestern), mormor, Hanna och syrran. Älskar min familj så. Jag fixade en till fest fast för släkten. Samma dag checkade jag av något från min want to do-list: Systembolaget. Roligt hur ett sånt litet köp kan vara en så stor händelse i livet, nu kände jag mig vuxen. Jag åt middag och spelade spel med några arbetskollegor. Jag gjorde något jag aldrig gjort förut, jag lät min bror färga mitt hår. Jag spenderade några härliga dagar med mamma och pappa i sommarstugan också, med god mat, fantastiska samtal och öl. 
 
 
Utflykt med familjen
 
Kimman njuter av hamnyran haha
 
Syrran överraskar med frukost på säng
 
 
 
Augusti
Jag började jobba på mitt vanliga jobb igen, först en vecka i paradiset på mitt absoluta drömställe, sedan till Linköpningsvägen. Efter en sommar med jobba jag inte tyckte om var jag så lycklig att vara tillbaka hos dessa fantastiska människor. Jag började även månaden med att vara servitör på ett bröllop tillsammans med Kajsa, vilket jäkla team vi är hon och jag. Vilken kväll! Trots att vi diskade och städa som galningar hann jag dansa med min brors kompisar och min bror själv, stå i baren och bara se hur roligt alla har. Underbart. Jag festade med supergänget, en fest jag sent kommer att glömma och en av sommaren bästa dagar. En hemmafest på Mårtens garagetak, med så mycket skratt och fantastiska. Jag såg Ola Salo i Fagervik, för middag hos Amanda och Henke sedan världens bästa Ola Salo. ALLTSÅ, den kvällen och den killen. Kanske bästa spelningen jag någonsin varit på. Jag hade en myskväll med Jossis, Jonna och Ebba. Jag hade en date night med syrran, kinamat och love seat på bion. Jag planerade resan till Prag med Kimman, minns inte om vi bestämt oss för Prag just då, men vi visst att vi skulle resa i slutet av oktober. Lilly fyllde 6 år och det var Jossans tur att 20 år. Jossan anordnade en jäkla fest, som började klockan 13.00 och jag kom hem sent på natten. Först lekar och spel hemma hos Jossan, god mat och många fina människor. Sedan drog vi in till Sensommaren, där jag mötte upp supergänget. Avslutade kvällen med att gå med supergänget i en buske haha. Låter konstigt men det var så roligt! I slutet av månade började vi planera Göteborgsresan på riktigt. Sonja kom hem från London, så jag hann träffa henne någon dag innan hon drog vidare till Paris. Saknar min fina vän.  
 
Min bror var Best man på bröllopet
 
Mårtens hemmafest
 
The one and only, Ola Salo.
 
 
Jossis 20 årsfest. Barnsligt roligt. 
 
Mina bästa tjejer, syrran och Marlene. 
 
På Lillys födelsedag hade Sandra gjort en skattjakt där Lilly skulle följa ett snöre, snöret ledde fram till en kaninen. 
 
To be continued

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0