En svårare tid

Den här hösten och påbörjade vinter har varit mycket tung och väldigt jobbig, pappa som kämpar mot cancer, kompis som sviker, kompis som känner sig sviken. Jag har aldrig varit såhär trött förut, alla krafter är borta. Jag brukar oftat vara positiv och det är väldigt sällan jag är irriterad utan att jag riktigt vet varför, men denna höst har varit annorlunda. Jag har varit mycket mer instängd och för mig själv än vad jag brukar. Jagorkar inte mer helt enkelt. Men när äntligen pappa blivit bättre efter operationen och två besök till akuten, så ska jobbet börja strula. Jag älskar mitt jobb och hoppas att det här löser sig på ett sätt eller annat. Allt känns väldigt tungt just nu. Jag hoppas verkligen att det blir bättre snart.  
 
Men till lite positivare saker som faktiskt gör dessa tider lättare. Att min syster är gravid, det till för hopp till hela familjen. Jag är så glad och tacksam för de personer som jag känner har stöttat mig och hjält mig igenom den här hösten, ni betyder så mycket för mig. Sedan julen, min älskade jul. Den får mig alltid att bli lycklig. Det är den bästa tiden på året och den vikigaste för mig. Jag har jobbat mycket på julstämningen och den finns där och gömmer sig. Granen ska hömtas imorgon och det är fjärde advent hemma hos mamma, det känns bra. Jag ska nu äta mig en jultallrik, dricka julmust och kolla lite på en film innan jag åker för at handla en present tills ikväll och sedan handla julmaten.
 
Ta hand om varandra. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0