" If I die young, bury me in satin. Lay me down on a, bed of roses... "

 " ...Sink me in the river, at dawn
Send me away with the words of a love song "

Imorgon händer något som kommer få min syster att hoppa högt av glädje. Biljetterna till Brad Paisleys konstert släpps. Japp, den 8 november kommer jag, systra mi, broder och förhoppningsvis Sofia att sjunga glatt till Paisley. För er som inte vet sjunger han country och total äger på det! Hans texter är sjuktligt bra och jag blir så glad när jag lyssnar på han.



Brad Paisley - Welcome to the future



Brad Paisley - Then

Jag är inte hans största fan, det är syrran, men det är som a family thing. Jag är inte en tvätt äkta cowboy-gal, jag är en punk/rockare, men det finns i mig. Min syster och bror är riktiga cowboysare och jag kan inte hjälp att bli inspirerad. Efter att ha varit i country musikens huvudstad Nashville, USA, går det inte att stå emot. Det var så sjuktligt fränt att se alla i deras cowboyhattar, jag har två myshelf, och känna stämningen. Jag har så många oförglömliga minnen som inte vore desamma utan coutryn musiken och cowboy-känslan, vilket inte är allt för konstigt när, inte bara bror och syster, utan hela släkten älskar det. Jag är en en punk/rockare först och främst, men det finns en lite cowboy i mig med som kommer fram då och då. För då åker cowboyhatten och bootsen på och man nynnar till Paisley.  Det kommer blir så grymt att höra och se honom live och sjunger han then så lovar jag er att jag kommer cry my eyes out. Fy fan vad jag längtar.

Plusen att pricken över i:et i denna glädje är att hans guest star är the Band Perry och även dom är som min syster skulle säga: Dom är ju riktigt jävla bra. Deras låt If I die young är kanske en av de bästa låtarna jag hört i hela mitt liv.

the Band Perry - If I die young


Kommentarer
Postat av: Sandra

Jaaaaaaa!! Den här konserten är sjukligt efterlängtad!!

2012-06-21 @ 08:21:07
URL: http://stolpasgard.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0