My trip to USA - This has happend

Hejsan!

Jag ska snart göra ett inlägg om när jag var i New Orleans. Men först tänkte jag gå egonom vad min tidigare USA-inlägg har handlat om. Jag kommer knappt själv ihåg.

Vi startade vår resa i självaste New York, vilket är min största förvåning. Allt var så städat, fint och framför allt säkert. Det stod en polis i varje hörn. Jag älskar den staden. Åh, jag lääängtar tillbaka! Vi åkte iallafall om kring på massa turistbussar, vilket göre att jag har sett hela Manhattan, delar av Brokleyn och Queens. Nästa gång jag ska dit ska jag besöka allt jag såg denna gång.

Sen flög vi till NASHVILLE! Vilket är min favorit stad. Jag kände så fort att jag klev ut på gatan att: This is it. Det var underbart, kändes hemma och allt var perfekt. Kunde ha stannat där i veckor. Love it. Vi gick omkring kollade på Boots och hade en awesmoe kväll inne på en pub. Amazing. Vi besökte Grand Ole Opry!

Sen bilade vi till Memphis via Jackson. Först kändes det lite läskigt det var mycket fyllon och horor på vägarna. Jag kände mig väldigt osäker, för Memphis är trots allt nummer fem på listan över städer med mest mord i USA. När vi var där skedde det tre mord och fem knivhögg. (Det var en 13 årig kille som kvin högg fem av hans kamrater.) Men sen blev det mycket bärttra när vi besökte Sun Studios och Graceland. Hela Memphis lever på Elvis hans finns överallt.

Till sist hamnade vi i New Orleans.

Läs vidare i nästa inlägg ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0