Vampire - hot or not?

Hejsan!

Precis innan skolan slutade för terminen skulle vi lämna in varsin krönika. Efter som att jag är ett ultimate Twi-hard, så skrev jag om vampyrer på ena krönikan. Haha, skrev två. Jag skrev om hur dom har förändrats genom tiderna. Fick väldigt bra på den, MVG faktiskt. Tycker själv inte att den var så bra, men ja. Läs själv och se om du håller med mej eller inte (såg nu att det inte är exakt samma som jag lämnade in, but it's almost the same):


Finns det någon som inte vet vad Twilight är? Det är ett ständigt aktuellt ämne och därför ska jag berätta lite om vamyrerns förändring genom tiderna. Förr var vampyrer hemska och hårresande monster, idag är dem glittrande sexsyboler. Jag som är ett ultimate twi-hard, kan säkra er om att kärleksdramat Twilight har gjort den största förändringen, och är vampyr historiens vändpunkt. När Greve Dracula hade sin storhetstid var vampyrer något förskräckligt och sågs som något skräckinjagande. Dom slaktde alla som kom i deras väg för att släcka den brinnande törsten. Dagens vampyrer är obeskrivligt snygga, snabba och kärleksfulla. Dem glittrar och är hårda och släta som marmor. Dem är "perfekta" och har en dragningskraft som får människors hjärtan att slå något extra slag. Förr var vampyrer till för att skrämma folk och framkalla skrik, inte attraktion. Skriker du när du ser Edward? I guess not. Vad hände med det alla fruktade?


Dagens vamyrer dödar fortfarande folk för att släcka törsten. Men vi blir inte rädda längre. Istället blir vi attraherade och vill att dem ska bita oss så att vi kan få bli en del av deras evighet. Dagens vampyrer är fortfarande odödliga, men vi gör inga försök att ta livet av dem. Istället gör vi allt för att skydda dem. Förändringen är stor. Det läskiga är bortblåst, och in stormande kommer romantiken. Men vad är rätt och fel?Vampyrens grundtanke är försvunnen. Frågan är hur ser du vampyrer? Är dom till för skräck eller sex?


Världens fantasier om vampyrer är helt ärligt äckliga, det har till och med skapats en vampyr-dildoo. Allt för att vampyrer ska bli verkliga. Men seriöst, en dildo? The Wamp är sten hård och glittrande, man ska stoppa in den i frysen före användning så att den är kall som is. What a hell! Har denna värld inga gränser? Men det som skrämmer mig mest, är dem som faktiskt använder den.



Greve Dracula


Edward Cullen


Så vad föredrar du, Edward Cullen eller Greve Dracula?


Kommentarer
Postat av: anna

jag gillar inte vampyrer :p

2011-01-04 @ 22:59:56
URL: http://aannnnaaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0