The Inception - Filmrecension

Hello!

Nu sitter jag här med Hanna och tänker göra en filmrecension på årets film, Inception.

Okej, vi börjar med handlingen. The Extractor, Dom Cobb, har fått ett svårt uppdrag då han ska försöka med den näst intill omöjliga uppgiften av att utföra en Inception. Det är när man går in i någon minne och planterar en idé medans dom drömmer. För att klara denna Inception måste Cobb skapa en dröm som är i en dröm som är i en dröm. Tre drömmar. Vilket gör detta updrag mycket svårt. Till sin hjälp har han blad annat the Point Man, Arthur, and  the Architect, Ariadne. Men det är inte bara uppgiften som är svår. Även Cobbs minne har sina nackdelar. Hans döde fru hemsöker hans drömmar.

Skådespel: Leonardo Di Caprio gör en utmärkt jobb som the Extractor, Cobb. Fast han har ju alltid varit en enastående skådespelare Så det var lite vad jag föreställt mej. Men en som fick mitt mitt hjärta att dansa tango är Joseph Gordon-Levitt som spelar the Point Man, Arthur. Han är helt magnificent. Oh my god. Som Hanna säger: Jag skulle kunna kolla på en film med bara han! Jag kan inte sätta fingret på vad han gör så sjukt bra. Men han är så perfekt, cool och helt amazing. And gorgeous. Det är något med han som får hjärtat att säga: MER! He rule the f*cking movie!

Kommentarer. Jag, Theres, säger: "Denna film är det bästa jag sett detta år. En av dom bästa jag någonsin sett. Sjukt snyggt gjord, spelad. Smart uppbyggd. Fängslande, spännade. Jag glömde bort att jag var på bio båda gångerna jag såg den. Ett måste i min filmsamling. Och ett måste för er som inte sett den. Den är lite komplicerad men det glömmer man bort, och andra gången förstår man allt."

Hanna säger: "Den äger fett!! När jag hade gått ut ur biosalongen, så ville jag se den igen, igen och igen!!! Och Arthur äger allt!  Filmen var jätte spännande när jag  såg den andra gången, för att min hjärna hängde inte med så mycket första gången. Den är väldigt komplicerad. Men den var skit bra första gången! Jag tyckte det fast jag inte fattade så mycket:P Se den för fan! :D"









Bye Bye!


Kommentarer
Postat av: Hanna

Hihi! längtar efter att få se den igen! Vi måste köpa den när den kommer ut! :O<3333 ååååååååååååh! Arthur Ruuuuuuuuules!!!:D:D:D:D:D:D:D:D

2010-09-12 @ 19:02:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0