Harry Potter and the Deathly Hallows Part 1

Hejsan!

Läs detta på egen risk

I onsdags gick jag, Alicia och Hanna och såg premiären av första delen av Harry Potter and the Deathly Hallows. Högt över mina förväntningar faktiskt. Jag tyckte att dom fått med det mesta från boken, hela meningar. I'm impresed. Slutet var ju delat på ett hyfsat bra ställe. hade ingen aning om vart dom skulle dela. Men jag känner inte den här längtan att få se nästa del. inte på samma sätt som jag brukar känna.

Jag tycker helt ärligt att Daniel och Emma inte är bra skådespelare, iallafall inte när det gäller rollerna som Harry och Hermione. Visst Emma klarade en scen när hon skulle gråta och skrika med bravur! Däremot tycker jag att Rupert Grint (Ron), Helena Bonham Carter (Bellatrix) och Alan Rickman (Snape) gör sina roller helt perfekta. Dom har verkligen hittat sin rätta roll.

Special effekterna var bra på sina ställen. Snapes ingång i filmen var grymt gjord, medan husalfen Dobby såg ut som en klump med gelé. Det är konstigt eftersom att den andra husalfen Krake är snyggt gjord. Annars tycker jag väl att det mesta av effekterna är super.

Jag tycker att vi ska hylla animerade Dobby i denna film. Han kom in in och totalt ägde hela scenen. Han är söt och rolig, med grymma dojjor! Jag tycker att den var spännande och fängslande. Jag ska se den fler gånger på bio. 

Jag ska inte avslöja allt men nästan allt är med från boken. Effekterna är bra. Handlingen är bra. Så den får tummen upp av mej. Såklart att den har sina dåliga delar, som att Voldermort ler. Men jag ska inte klaga på allt små detaljer.





Helt enkelt se filmen!


Kommentarer
Postat av: Jennilie

Sv: Ja dom är himla snygga!

Haha jo jag såg ditt inlägg nu när jag skulle svara på din kommentar! Han är såå bra.

2010-11-20 @ 14:49:56
URL: http://dayswithjen.blogg.se/
Postat av: lovisa

cool header!

2010-11-20 @ 15:21:15
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/
Postat av: Hannipie

LOVE HARRY POTTER

2010-11-20 @ 17:35:24
Postat av: Anonym

Jag förstår att du kritiserar Daniels skådespeleri, men Emma? Hon är en talangfull skådespelerska och gör rollen som Hermione jättebra. Förklara gärna vad du tycker gör henne till en dålig skådespelerska.

2010-11-28 @ 11:22:14
Postat av: Theres

Anonym: Ja men det är bara så jag tycker. Jag tycker inte det är trovärdigt och att det låter fejk. Men självklart gör hon vissa delar superbra. Som när hon blev toterad av Bellatrix. Det var lysande. Men jag måste säga att hon vuxit och blivit bättre, mycket bättre. Jag tycker helt enkelt att många andra spelar bättre än henne. Men hon är så fantastiskt mycket bättre än Daniel.

2010-11-28 @ 20:40:43
URL: http://theresengbergs.blogg.se/
Postat av: Theres

Anonym: Tack föresten. Det var roligt att någon sa att dom inte tyckte lika. Jag gillar att man vågar säga det. :)

2010-11-28 @ 20:42:30
URL: http://theresengbergs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0