RECAP LIST - 2017

Beskriv året med tre ord.
- Händelserik och berikande. 
 
Bästa köpet? 
- Mina minigrisar, Bella och Bobby. 
  (null)
Bella 

(null)
Bobby 

Vilka sånger kommer påminna dig om 2017?
- Ed Sheerans Shape of you, ger mig så bra minnen från när jag och Kimman festade i min stuga ute i skogen helt själva. Fulla på Cosmopoitans gjorde vi bästa Snapchat storyn till den låten. Magiskt. Även De vet du:s Roadtrip ger mig så roliga minnen från när jag åkte till Vemdalen med Jossis, Jonna och Mickis. Det blev ju såklart standrad låten under resan eftersom att vi var på en: roadtrip. Miriam Bryant och Sabina Dumba påminner mig och bästa resan till Gotland, eftersom att vi såg dom båda live under resan och deras låtar gick på repeat. Men kanske Miriams Life is a flower och Rocket ger mig härliga rysningar från en grym resa. Effortless av Sabina Dumba tar mig tillbaka till Burgsvik och världens myskväll och en sommar fylld med glädje och värme. Även Brad Paisleys Last time for everything är minnen från sommaren, en underbar och hoppfull tid. 

(null)
Miriam Bryant 

(null)
Brad Paisley 
 
 Vem har du umgåtts med mest?
 - Utöver familjen så är det nog Kimman, Hanna och Marlene samt Emma. Jag försöker klämma in Julia, Kajsa, Julia B och Jossis så ofta jag kan också. Sonja passar jag alltid på att träffa när vi är i närheten av varandra. Alla mina vänner har flyttat till andra städer för att plugga, detta är något som påverkat mig mycket och något jag tycker är väldigt jobbigt. Men jag får se det positivt då jag får resa mycket. 

(null)

(null)

  (null)

(null)
(null)

Har du haft ett förhållande under 2017?
- Nej, och får jag vara cheesy nog och säga att jag har behövt jobba på min relation till mig själv? 
 
 Vart reste du under 2017?
- En jobbresa till Cypern, en weekend i Krakow med Hanna och en vecka på Gotland med Jossis och Amanda är väl dom större resorna jag har gjort. Sedan många små resor som till Vemdalen för en helg av afterski, Comic con i Stockholm, julshopping i Uppsala, familjesemester och födelsedagsfirande i Söderhamn samt Gävle och Umeå för att besöka vänner och många resor till Ysjö. Jag har hunnit med en hel del i år och det är jag så otroligt tacksam för. 
(null)
Ysjö 

(null)

(null)
Gotland 

(null)
Cypern 

(null)

(null)
Krakow
 
Vad var din största tabbe 2017?
- En AW på Vezzo, fy fan för den kvällen. Men även att jag är så stressad inombords och inte hittar balansen i livet då det lett till att jag varit nära att bli utmattad. 
 
Vilka ser du som de största händelserna under året?
- Det som påverkat mig själv mest är att jag (äntligen) fick något svar på varför jag hela mitt liv haft problem med ryggen och bröstkorgen, jag blev diagnoserad med en roterande skolios mellan skuldor och upp mot nacken. Jag har även gått ner 12 kg i vikt, något jag inte planerat eller trodde att jag skulle göra i år. Men det var för att minska mina ryggprobelm och det gjorde det. Det jobbigaste av alla händelser var när jag förlorande min hund och bästa vän, Arrak. Så mycket sorg och smärta.
 
Men den bästa nyheten och det som kommer påverka mitt liv mest är nyheten om att min syster ska få ett till barn, Jag längtar så tills lillen kommer. Och även mitt beslut att skaffa minigrisar, dom är mina älsklingar. 
 

Har du blivit bättre på något?
Jag har nog blivit lite mer självmedveten. Hur jag vill ha det i mina relationer både bland vänner och förhållanden, varför jag mår som jag mår både fysiskt och psykiskt och vad jag hur jag fungerar i olika situationer.  
 
Vad var extra dåligt med året?
- Min inre stress och mina höga krav på mig själv är något som påverkat mitt år, som så många år tidigare. Detta är något jag nu är mer medveten om och som jag måste jobba bort för att hitta balansen i livet. Sen såklart Arraks bortgång. Min älsklig som förgyllde alla mina gråadagar, tröstad mig när jag var ledsen, tog upp all plats i sängen och stöttade mig när jag var sjuk. Saknar honom galet mycket. Sen är det ju alla j*vla sjukdomar som hela tiden drabbar min släkt och familj, det tär verkligen. 
 
Vad var extra bra? 
- Ja det finns så mycket bra om har hänt, det finns så mycket att glädjas åt. Kanske främst att jag är omgiven av så fantatsiskt fina människor, min familj och mina vänner är mitt allt. Alla underbara stunder jag haft med dom!  Lilla Gottfrid som växer och blir stor, Lilly och Arvid som sprider energi och glädje. Att jag får jobba med dessa fantastiska människor glädjer mig varje vecka, det finns mycket runt omkring jobbet som är jobbigt men alla människor på mitt jobb ger mig så mycket inspirations och glädje i livet. Alla resor jag har gjort, i Sverige och utomlands. Mina grisar, som hjälper mig att hitta ett lugn i livet. Och så mycket mer!
 
Lärde du känna några nya människor? 
- Amanda via Jossis, vi har tidigare träffats på fester och så  men i år lärde vi känna varadra mycket bättre då vi var på Gotland en vecka tillsammans med Jossis. Mickis är också en tjej jag träffat på fester tidiagre men som jag lärde käna bättre när vi var i Vemdalen en helg tillsammans med Jossis och Jonna. Elin lärde jag känna via mitt extra jobb och vi åkte på en jobbresa till Cypern, en härlig vecka i solen med jobb, god mat och lite semester. 

(null)
Amanda 
 
Gjorde du något 2017 som du aldrig gjort förut? 
Jag har utvecklats mycket på jobbfronten och tagit större ansvar än tidigare. Som tidigare nämnt så jobbade jag som personlig assistent under vecka på Cypern, en helt ny upplevelse och i helt andra miljöer än vad jag är van. Men det var väldigt lärorikt och roligt. Jag har hållt i en kurs i alternativ kommunikation (det vill säga hur man kan kommunicera med människor som inte har ett talat språk eller ett begränsat talat språk) med inriktning på bildstöd och teckenstöd. Det är ett ämne jag verkligen brinner för och tycker är otroligt intressant. Jag har varit ansvarig och hållt i fler möten än tidigare. Så roligt och utvecklande. Och såklart mina grisar och allt ansvar som kommer kring denna typ av djur. Det har varit en utmaning och så mysigt att lära känna dom. Mina gosegrisar. 
 
Gjorde någonting dig riktigt glad?
Beskedet om att min syster är gravid igen! Beskeden om att pappas cancer inte kommit tillbaka. När Bella kröp upp i knäet på mig och sökte trygghet ute på gräsmattan när hon blev rädd för gräsklipparen. Helgen uppe i Ysjö med Kimman, så uppskattat att bara vara vi två och dricka cosmos, mysa och göra snöänglar. Att dansa hela natten med Mickis i Vemdalen, bugg på isen, skrattat tills magen värker och bara släppa loss. En kväll på Gotland då jag vågade lite mer och utmanade mig själv lite mer än vad jag brukar, sån känsla att lyckas med något som är skrämmande innan. Kärleken från syskonbarnen. Det finns så mycket mer. Jag har en bruk där jag lägger ner lappar som jag skrivet saker som gjort mig lycklig under året. Vilken glädje att läsa dom. <3 

(null)
Minnen från Gotland 

Vem saknade du?
- Arrak och morfar, alltid. Sen har snart alla mina kompisar flyttat ifrån Sundsvall för att plugga och det är jobbigt att inte har dom nära. Tur att det går att resa och prata i telefonen, men det blir en tomhet och ensamhet. 
 
Vad tänker du göra annorlunda nästa år?
- Jag ska strukturera upp min vardag och mitt liv, jag ska hitta balansen i livet. Jag ska bli tryggare i mig själv och att vara själv. 
 
Tror du 2018 kommer bli lika bra?
- Jag hoppas att det blir bättre, men att jag har möjlighet att resa och göra liksa mycket roliga saker som i år. 
 
Vad kommer du sakna från 2017?
- Arrak, min älskade arrak.  Att ha Kimman, Jossis och Hanna hemma i Sundsvall, det är jobbigt att alla flyttar och att det inte går att umgås lika mycket. Men självklart är jag väldigt glad för deras skull och stöttar dom till hundra procent i deras drömmar. 
 
Vad önskar du att du gjort mer?
Förevigat alla fina stunder som livet bjuder på via bloggen, dagbok eller fotoalbum. Jag lovade även mig själv att gå på bio själv och att jobba på att hitta tryggheten i att vara själv, men det är något jag fortfarade vill så jag får ta med mig det till 2018. 
 
Vad spenderade du mest pengar på?
- Som alla tidigare år: resor, mat och nöjen. Livet är till för att levas och man ska leva i nuet, göra de saker man vill göra och njuta av livet medans man kan. Men vet aldrig vad som kan hända. 
(null)

 
Och så slutligen; dina planer inför 2018?
- Jag har inga planer mer än att jag ska fortsätta jobba för att hitta balasen i livet. Jag är spänd och nyfiken på vad 2018 har att erbjuda. Jag känner mig redo inför nya möjligheter och nya äventyr. 
 
Vad vill du säga till dig själv inför 2018?
- Att våga mer, vara mer öppen för att ta chanser och go outside your comfort zone. Utmana dig själv! Våga visa tacksamhet och uppskattning till dom du tycker om och ta hand om dom du älskar. Men främst lev livet och ta inget för givet. 

(null)

 
Bring it on 2018! 
 











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0