"These streets will make you feel brand new, big lights will inspire you"

Igår var jag med Kajsa och jag visade henne mina bilder från när jag var i USA, jag blev så inspirerad att jag var tvungen att göra ett inlägg om min USA-resa. Det finns dock en miljon bilder att visa och så mycket att berätta. Så jag tänkte dela upp det i städer: New York, Nashville, Memphis och New Orleans. Och New York kommer jag även att dela in i dagar. Men var beredd det här kommer att bli det längsta inlägget i bloggvärldens historia, men det är mest bara bilder så jag hoppas att ni tycker det är kul iallafall. 
 
New York/Manhattan
Första kvällen
 
I taxin påväg över Queensboro Bridge till Manhattan, jag har nog aldrig varit så nervös och spänd inför något. Vi var ju surrealistiskt nog i New York. 
 
Utsikten från mitt och syrrans hotellrum, ful snyggt på något magiskt sätt. Lägg märke till St. James American Idiot skylten på bilden. Hur stor är chansen att jag ska bo på ett hotell som ligger så nära musikalen och få ett rum med utsikt över Green Days Broadway show? Helt sjukt. 
 
 
10 förvirrade, nyfikna och mycket glada turister ska ta sina första steg på Manhattans storslagna gator. Som ni ser på den översta bilden, när Sofia tar kort, bodde vi bara några tiotals meter från Times Square(!!!). Sofia tar kort på ingången till vårat hotell, Hotel Edison, och bakom henne ser man de evigt lysande skyltarna. 
 
Vår första middag, på en kinarestaurang vid Times Sqaure. Detta är också dem enda bilden då vi alla är samlade på en och samma bild. Tio galna svenskar. 
 
Times Square: NO. WORDS. NEEDED.
 
Den klassiska stop-skylten. Kan säga att det var löjligt tillfredställande bara att se en sån skylt, haha, har sedan jag var liten haft en stor fascination över USA. 
 
*****
 
Första hela dagen
 
Breakfast, självklart det klassiska cream cheese bagel.
 
En "vanlig" gata. Vi tog en turistbuss från Times Square ner till Staute of Liberty. 
 
Så fantastiskt att Mamma Mia fortfarade spelas där.
 
A yellow taxi. Dom var överallt, lika så poliserna. 
 
Detta är utsikten när man kollar upp mot himlen, går inte att fånga på bild hur mäktigt det var med alla höghus. 
 
Empire State.
 
 
 
 
Carrie-street. För er som inte är SATC-fans så är det där gatan där Carrie Bradshaw bor på, mitt tjejhjärta slår lite extra när jag skriver det där. 
 
Nere vid Ground Zero. Kärleksfulla lappar till dem som gick bort vid 9/11.
 
Nu är vi lägst ner på Manhattan, vid Wallstreet och ska kolla på Staute of Liberty.
 
Staute of Liberty
 
Vi gick in i en kyrka som mirakulöst klarade sig när World Trade Centre rasade, kollar man noga i bakrunden ser man den nya byggnationen som byggs precis där tornen stod. 
 
Det går inte att beskriva hur vackert det är! Bara kolla på bilden!? GALET.
 
Istället för att ta bussen tillbaka så gick vi, då via China Town och så mycket annat roligt. 
McDonalds a lá China.
 
Brooklyn Brigde - och för SATC-fans bron där Miranda och Steve möter varandra. 
 
Ett annat måste är att äta a slice of pizza. Så himla gott. 
 
Bussresa till Brooklyn. Det var fruktansvärt kallt hahah. 
 
The Manhattan skyline. Ett måste att se i verkligheten. Min kamera var alldeles för dålig för att ta bilder. Men det här är utan tvekan en av de vackraste saker jag någonsin sett. Blir tårögd av tanken, helt magiskt. 
 
Harry Potter utställning. 
 
Mitt i natten gick vi in på toys'R'us, vilket var typ fyra våningar stort, innehöll ett stort parisehjul, ett dockskåp i människostorlek och en stor dinosaurie. hahah, galet är ordet för denna affär. 
 
Det kommer komma fler inläg från USA-resan, nästa är sista dagen i New York/Manhattan. To be continued. 

Kommentarer
Postat av: Stolpåsgård

Vilket toppen inlägg efter en alldeles underbar resa, må vi göra om den....!!!

2015-03-21 @ 08:08:47
URL: http://www.xn--stolpsgrd-92ac.blogspot.se
Postat av: Stolpåsgård

Vilket toppen inlägg efter en alldeles underbar resa, må vi göra om den....!!!

2015-03-21 @ 08:09:35
URL: http://www.xn--stolpsgrd-92ac.blogspot.se
Postat av: Stolpåsgård

Vilket toppen inlägg efter en alldeles underbar resa, må vi göra om den....!!!

2015-03-21 @ 08:10:02
URL: http://www.xn--stolpsgrd-92ac.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0