RECAP LIST - 2014

Beskriv året med tre ord.
- Det bästa hittils. 
 
Bästa köpet?
- Kreta-resan
 
 
Vilka sånger kommer påminna dig om 2014?
Så många låtar! Men framför allt alla låtar från Kreta: Nothing compares 2 u, Beep, Salsa Tequila, Lovers on the sun och Öppna landskap och så många mer. Jag har en Kreta-lista på spotify som är proppad med nostalgilåtar från den resan. Men en av de tydligaste minnena är till Flytta på dig, som var den första svenska låt vi hörde på krogen på Kreta. Jag och Kim hoppade upp och började dansa vid bordet och försökte få grabbarna att dans och nu har vi en egen dans till den låten. Så underbart.
 
Eller Gypsy Drop som vi spelade på studenten, vi gick runt med högtalare på stan och dansade loss och bara skrev. Det var till och med några utländska turister som började ta kort på oss, hahah. 
 
Och såklart många Bmth, of Mice and Men, the Kooks, Imagine Dragons och the Hives låtar påminner om Bråvalla. Då framförallt Radioactive. 
 
 
Vem har du umgåtts med mest?
Kim, Jossan, Hanna och Sonja, samt har jag och Julia kommit varandra myket närmare. Simon och Niklas, samt Kajsa försöker jag också klämma in så ofta jag kan. Sedan såklart familjen, men dom räknas inte riktigt. 
 
Har du haft ett förhållande under 2014?
Nej, men en flirt. 
 
Vart reste du under 2014?
Jag åkte till Kreta och jag har rest runt lite i Sverige. 
 
Vad var din största tabbe 2014?
Jag kan inte komma på någonting som jag riktigt ångrar, försöker leva livet without regrets. Sen såklart jag gör små misstag, men inget som jag ångrar än idag. Jo jag önskar att jag vågade låt folk komma nära mig och lära känna mig. Jag har byggt upp en typ mur som säger: jag känner igenting och bryr mig inte om nått haha. 
 
Vilka ser du som de största händelserna under året?
Studenten är den allra största, det var verkligen slutet av en fantastisk era och början på ett nytt spännande äventyr. Att jag flyttade in i min egen lägenhet och jag att jag började jobba på rikigt. Andra händelser som också haft stor betydelse är att syrran förlovade sig och att jag tillsammans med med Jossis och Lina har drivit ett UF-företag. 
 
 
 
Har du blivit bättre på något?
Hum, jag vet inte. Jag har förbättras inom special effekts smink/läskiga sminkningar. Men annars litar jag mer på mig själv och att jag kan. 
 
Vad var extra dåligt med året?
Nej, 2014 var ett väldigt bra år. 
 
Vad var extra bra?
Att bli vuxen. Livet efter studenten. Att börja jobba, skaffa lägenhet, åka utomlands själv och lära mig vad vuxen livet handlar om. 
 
Lärde du känna några nya människor?
Jag har lärt känna Simons Emma-Lee mycket bättre, men även Simons kompisar så som Oskar. Sedan såklart Henning och Jarle under vår vecka på Kreta. Men jag har träffat mycket nya människor, men som man inte rikigt lärt känna. 
 
 
 
Gjorde du något 2014 som du aldrig gjort förut?
Jag åkte utomlands själv med två kompisar. 
 
Gjorde någonting dig riktigt glad?
Jag har aldrig varit lyckligare än vad jag varit i år. 
 
Vem saknade du?
Morfar. Varje dag. 
 
 
 
Vad tänker du göra annorlunda nästa år?
Jag ska fortsätta jobba på att göra val i livet som är baserade på vad jag vill och inte vad någon annan tycker. Jag ska själv vara nöjd med valet. 
 
Tror du 2015 kommer bli lika bra?
Kan inte annat än att hoppas. 
 
Vad kommer du sakna från 2014?
 
- Kreta, vill ha den veckan ogjord så att jag bara får uppleva allt igen, omedveten om hur fantastiskt allt kommer att vara. 
 
Vad önskar du att du gjort mer?
Tagit mer bilder, skrivit en dagbok eller skrivit här på bloggen. Jag önskar att jag för evigt kunde minnas alla fina stunder detta år har bjudit på. 
 
Vad spenderade du mest pengar på?
Nöjen. Kreta, Bråvalla, studenten, biobesök, semstrar, kvällar med vännerna och krogen besök. Samt inredning! Älskar att köpa saker till lägenheten.
 
Och så slutligen; dina planer inför 2015?
En fråga som gör mig nervös för jag vet inte, jag försöker komma på vad jag ska göra. Only time can tell. 
 
Vad vill du säga till dig själv inför 2015?
Jag vill att jag ska våga chansa, våga drömma och våga göra det jag vill. Hur det här året än slutar så ska jag vara nöjd med mina beslut. Men framför allt ska jag uppskatta livet. Leva varje minut och ta vara på alla stunder som får mig att le. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0