in my own Winter Wonderland

Det finns ingen mer fridfullt, avslappnade och magiskt än att sitta på en frusen sjö mitt i skogen. Snötäckta grantoppar är det enda som man ser, det är knäppt tyst och man känner sig som en del av naturen. Det är som paradiset. Jag är och har alltid varit en person som älskar snön och vinter. Jag förstår att för alla som spenderar hela vinter i centrala Sundsvall tycker att det är tråkigt för då är den bara till besvär. Man ska ta vara på vinter och dess allra finaste dagar. Åka slalom, skoter, längd, pulka eller bara ta en promenad. Njut av snön, kolla på hur vackert den klär landskapen. Jag är kär. 
 
Jag har spenderat denna helg i stugan, mitt eget lilla paradis, åkt skoter, grillat ute i naturen och bara njutit av att det är vinter. Jag blir alldeles lugn i kroppen bara av att tänka tillbaka på när vi satt där mitt på sjön i ett vindskydd, drack kaffe och åt soppa, och allt man såg var skog, man hörde inte ett ljud förutom från den sprakande brasan och snön föll från himmlen. Kvällarna spenderade jag inne i stugan med en öppenbrasa, god mat och en drink. Jag, Sandra och mamma kollade på bilderna från USA-resan. En helt fantastisk helg. Jag är nu utvilad och taggad, det känns som att jag fick ny energi. 
 
 
Bilder från en fantastisk helg. Jag och Sandra avlsutade helgen med att åka in på två loppisar och fynda hur mycket som helst. Jag älskar second hand, unikt och miljövänligt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0