2014 - Live Life, Love Life (part 4)

Oktober
 
Jag fick mitt första långvikariat i slutet av september, ett vikariat som täckte hela oktober. Startade Oktober uppe i Ysjö med Hanna, Emma-Lee, Simon och Niklas. Vi skulle besöka läskiga hus och åkte runt en heldag för att kolla på övergivna hus, gamla vägar och vara allmänt creepy. Men det blev även ett vattenfall och ett stop i Sollefteå. Jag lagade en jättegod kyckling till familjen, jag gick på bio och gick ut och drack drinkar och myste på stan i höstmörkret med Jossis. Jag, Kim och Julia hade en kretakväll då vi drack sambuca, lyssnade på Kreta låtarna och tänkte tillbaka. Ingen av oss kan dricka alkohol efter den veckan, den gå direkt upp i huvudet haha, så med lite vingliga ben, två toa pauser och en krossad telefon tog vi oss ner till bussen. En bussresa fylld med skratt och korttagning och sedan var vi inne i stan och redo att dricka Kreta-drinkar!  En mycket rolig kväll med mina bästa tjejer, lite berusade skickade vi alldeles för mycket bilder och texter till grabbarna. Jag firade Emma-Lee som fyllde år, jag sökte mycket inspiration inför halloween och jag var på maskerad hos Sandra. Avslutade månaden med en Halloweenfest på Aveny, så jag, Kim och Julia åter igen gick ut för att dansa fötterna av oss. 
 
November
 
I oktober fick jag mitt andra långvikariat på knappt tre månader på Aspen, mitt dröm jobb. Genom att jag tackade ja till det sa jag nej till London för yttligare flera månader. Ett belsut jag inte ångrar. Men jag var då, och är fortfarande, osäker på vad jag vill med framtiden. Något jag tycker är jobbigt, men det är livet. Jag var inne i ett väldigt kreativ period och sminkade en hel del, jag hade en inflyttningsfest för kompisarna med ett skräcktema (såklart). Emma-Lee vann tävligen för bästa utklädnad med sin American Horror Story-liknelse. Jag bakade en tårta åt pappa på farsdag, bjöd in vännerna på middag och jag skypade med Sonja. Min älskade Sonja.  Oktober-Januari gick så j*vla fort så jag kommer knappt ihåg vad jag gjorde. Meni slutet av månaden så åkte jag till Stockholm med mamma och pappa för att gå på Skansens julmarknad och shoppa julklappar, det var årets första julmarknad. Samt så hade vi julmarknad på jobbet. 
 
 
December
 
 
Jag var ute och åt med jobbet, en väldigt trevlig afterwork med dom bästa kollegorna. Jag åkte upp till Ysjö för årets andra julmarknad och julmys i sttugan, sedan var det årets tredje julmarnad på Norra Berget. Jag kollade på Lillys lucia tåg, min lilla tjej har talang. Årets fjärde julmarknad var nere i Jättendal. Jag hade en inflyttningsfest för släkten. Jag bakade en massa pepparkakor, bullar och knäck. Jag så min livs mest efterlängtade film på bio: THE HOBBIT. Dör vad bra dom filmerna är. Sandra bjöd in på julklappsspel, mat och jul med Ernst, en ,cyekt rolig kväll med dom närmaste kollegorna och massor av skratt. Jag högg ner och pyntade granarna, lyssnade på julmusik och bara njöt av att det var december och jul. Det är den absolut bästa tiden på året. Jag färgade håret lila, åkte på mellandagsrea med Jossis, jobbade och njöt av några dagar ledigt. Jag gick ut på juldagen med Alicia, Jossis, Ewa och Sonja (som var hemma över jul), en fruktansvärt rolig kväll med shots och massa dans. Sedan avslutade jag året genom firade den mest fantastiska nyårsaftonen med en liten del av släkten och fira mamma och pappas kärlek. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0