Studentåret 2013/14 - " we can burn brighter than the sun!"

Jag tänkte passa på att göra ett inlägg om det gångna året, det sista året i skolan, studentåret. Om jag vrider tillbaka tiden ett år så var jag stressad, ledsen och helt jävla förvirrad. Morfar hade nyligen gått bort, skolan kvävde mig och jag var utom mig av sorg. Men jag visste inte då att det som komma skall skulle vara det bästa någonsin. Jag snart levt mitt år som 18-åring, student, myndig och allt var det innebär och jag var aldrig mått bättre eller varit lyckligare. Jag saknar min älskade morfar varje dag och tänker på honom hela tiden, men han lärde mig att ta vara på livet och efter allt jobbigt har jag verkligen lärt mig att ta vara på det fina i livet. Men när skolan slutade och friheten kom föddes ett nytt jag, en som ville leva livet, som ville göra allt till 100% och som inte tänkte stoppas på några sätt. Vilket ledde till en galen sommar, men den bästa sommaren hittils. 
 
JUNI
 
Lite fina instagrambilder från i juni med mitt livs höjdpunkt GREEEEEN DAY! En månad jag helt ärligt inte kommer ihåg så mycket av (stressen från skolan och morfars bortgång gör att allt från den tiden mest är suddigt, inga riktigt klara minnen) men jag kommer ihåg glädje att sluta skolan, att få se alla glada studenter och stå där och tänka: om ett år är det min tur! Och nu är min tid här. Dom där första veckorna var underbara, det var midsommarfirande x2, Brolle-konsert och GREEN DAY på Bråvalla, massor av kompisar och skratt.
 
JULI
 
Fullt focus på Gatufesten, min älskade gatufest har haft extreemt roligt där och sörjer stort attd et inte blir något iår. Bästigaste bästa gatufest. Helt ärligt bestod väl den här månaden mest av fest, dans och flirt. Gatufesten, Nellie födelsedag, Oscars födelsedag och min födelsedag x3. Men det kan vara en av de roligaste månaderna i mitt liv. Träffade mycket nytt folk, upptäckte hur livet som 18 åring såg ut och känns som att jag började leva påriktigt.
 
Augusti
 
Festen fortsätter med GYLLENE TIDER, min första riktiga utgång, en kväll med tjejerna på Sundsvalls krogar och Jossis fördelsedags firande x3. Men denna månad var trots det aningen lugnare med två spadagar och en resa till Ysjö och naturen. Jag levde livet som nybliven 18 åring fullt ut, haha. Men det hände så jävla mycket roligt denna månda, biobesök, servering på bröllop och en oförglömmlig kväll på kalven. 
 
SEPTEMBER
 
 
Hahaha, denna månad innehåller den roligaste, konstigaste och bästa utekvällen ever. (dör lite smått av tanken på den). Förutom fler utekvällar och mer fest, så hade nu skolan börjat på rikigt och det är med nya krafter men
började det där sista året på gymnasiet. Jag, Jossis och Lina stratade DIfferent Skades, ett projekt som skulle förändra mycket. Jag övningskörde som f*n, skolan och körkortet var typ allt på min hjärna. I slutet av månaden så påbörjade jag min fantastiska praktik på Indiska. 
 
OKTOBER
 
Festen fortsätter utgångar med Jossan och med Kim, födelsedagsfirande av Lina och hemmafest hos farmor och farfar. Jag sminkade mycket, både på skolan, på olika uppdrag och privat. Jag körde ännu mer bil och då balnd annat en resa till Ysjö. Man hade inte på denna tid insett att många saker hände för sista gången. Studenten kändes så långt bort, men ack så nära den var. 
 
NOVEMBER 
 
JAG TOG KÖRKORT, jag fick börja extra jobba på Indiska och det kändes som att livet började falla på plats. Jag åkte till Stockholm med Sandra och Kalle, gick på the Band Perry konsert och vann en meet and greet. Firade Kajsa x2, samt så sminkade jag mycket. Skolan, företaget och livet började bli på allvar. 
 
DECEMBER 
 
Min favorit tid på året, men det var en stressig tid. November och december var två lugnare månader, jag var i älskade Ysjö, vi hade vår andra mässa med företaget och skollivet var f*rj*vligt jobbigt. The Hobbit hade äntligen premiär och jag tillbringade många fina kvällar med familjen. Jag fick min första lön och jag firade en underbar liten jul med mamma, papap och mormor. Självklart innehöll denna mpnad också fest, den allra första och lätt den bästa studenfesten på Aveny samt en nyårsafton med massa babes.  
 
JANUARI
 
Festen fortsätter återigen, jag tror det är lättare att säga att festen aldrig slutade. Hela det här året har fan varit en fest. Pontus födelsedagsfirande, Pies födelsedagsfirande och en till studenfest. Förutom fest så gjorde vi många roliga jobb åt företaget. Skolan blir alltid mycket lättare efter ett lov, så plugget mördar inte längre. Men vi har nu klivit in i den allra sista terminen, som kommer att springa iväg. 
 
FEBRUARI
 
Jag säger bara en sak jag: JAMES ARTHUR!!!! Allt jag kunde tänka på denna månad var James, min kära James. Men förutom det så var det mer jobb med företaget, mer tid med vännerna och mer Ysjö. 
 
MARS
 

Jag älskar verkligen livet som 18 åring, vid den här tiden hade jag börjat jobba mer och mer, haft körtkort i någon månad och man känner att man blir mer och mer vuxen. Det är spännande och roligt, jag älskar att bli äldre. Man blir mer ansvarsfull, betalar mer för sig själv och känner sig friare. Man börjar så smått inse att skolan är slut, bara några få uppfiter kvar att lämna in och några få veckor kvar i skolan. TOTALT. Fullt upp som vanligt, med den största och sista företagsmässan, ett välbehövt lov, ute kvällar, bil resor hit och dit, jobb på indiska samt sminkjobb.
 
MAJ
 
ÄLSKAR ALLT
 
Nu kommer knytnävsslaget i ansiktet och skolan är slut, forever. Man hinner inte tänka, allt roligt händer på en och samma gång och man kan inte göra annat än att njuta. Livet är som allra jävla bäst och det är fest, fest och fest på schemat. Syrran fyllde år vilket vi firade med dunder och brak (plus att jag avslutade kvällen på krogen), studentfester, Jonnas födelsedag, mösspåtagningen och balen + VÄRLDENS BÄSTA 100 ÅRSFEST. Skolan tar officielt slut och det är bara två veckor kvar till studenten. Alla känlsor som finns i kroppen är obeskrvliga.
 
JUNI
 
Juni har precis börjat, känns det som, men nu är det den nionde. Herre jävlar. Studenten är på fredag och jag kan inte för mitt liv förstå det, men det kommer att bli BÄST. Jag har börjat denna månad med att jobba, jobba, jobba, varit lite kreativ på skolan och varit på en familjesemester. behövde en lugn helg innan denna roliga med fullspäckade studentvecka! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0