några tankar från mitt huvud

I fredags fyllde jag 19 år, inget stort party utan bara en middag på jops med mina närmaste. Men detta är ett ämne jag vill diskutera. Jag vet att jag fyllde så ojämt som det bara går att fylla och att det inte något speciellt när man fyller 19, men varför är det inte värt att firas? Många i min släkt var borta nu under min födelsedag, vilket inte stör mig men det som gör mig irriterad är dom andra som säger: "men det gör ju inget, 19 är ju inget att firas." Men det tycker jag för allas födelsedagar är värda att fira och då menar jag inte med presenter, stora fester och massa folk. Men att få känna sig lite extra uppskattad, att vara med dom man tycker om och att få ha sin egen dag. Alla har varsin dag på året, inte en dag då man behöver fira att man blir äldre utan att man fått leva ett till år här på jorden och att man får chansen till ett nytt år med nya upplevelser och erfarenheter samt ska man fira livet man har fått. För mig handlar det inte om ålder, det spelar ingen roll om du fyller 4 eller 58, det är värt att fira.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0