2013 i ord och bilder - part I

 
Januari
 
2013 tog sin början med en 18 årsfest till Tobbe ära, där jag fick träffa nya människor och gamla kompisar. Jag hjälpte jossan med hennes fashion project då jag stylade hennes plåtningar och ibland stod modell. JAg såg den fantastiksa filmen Les Miserables på en av mina biodejter med pie. Det var en tid då jag tänkte mycket på det gångna året och det som hände där i slutet av december. Idag ångrar jag att jag ens fällde en tår för han, det var han inte värd. Redan då började de stora förändringarna som skett detta år, jag visste dock inte om det. Jag kommer tyvärr inte ihåg så mycket från den här tiden, på grund av det suddiga slöja som skulle komma och täcka över dessa månader då min sorg blev för stor att hantera.
 
 

 
 
Februari
 
Tillbringades till stora delar ute i snön. Friluftsdagar, snöskovandring snowbordåkning hemma på gården. Jag älskar verkligen snö. Jag såg Texas Chainsaw på bio och firade alla hjärtans dag med bäbesen i klassen. Pappa fyllde år vilket var sista gången morfar var hemma hos oss, vilket vi inte då visste. Det är nu det jobbiga började, tårarna, alla timmar på sjukhuset och den ständiga oron. Men då hade vi fortfarande hopp om att du skulle finas med oss en sommar till, sommaren var din tid på året.
 
 
 

 
 Mars 

Jag åkte tills fjällen med min älskade kompis Julia och våra familjer, några härliga dagar i backen. Jag tillbringade mycket tid med min familj eftersom att dem är det viktigaste jag har. Speicellt i dom där stunderna Jag åkte på en minisemeter med världens bästa pappa till huvudstaden, den första för året, vi behövde komma bort från sorgen. Hemma hade hoppet börja slockna och vi alla insåg snart att han skulle tas ifrån oss. Men som vanligt på våren kom lammen och det för alltid med sig ljus och glädje, även i svåra tider som då. 
 
 

April
 
Månaden började med glädje, skratt och 18 årsfest. Min kompis Simon skulle firas och jag var lycklig. Lyckan var dock kortvarig då jag redan dagen efter förlorade en av de viktigaste personerna i mit liv. Sorgen, smärtan och saknaden går inte att beskriva. Den la ett blurrigt täcke över dessa månader och jag kommer helt ärligt inte ihåg nå mer än tårar. Jag såg Oz - the great and powerful, mama  och warm bodies på bio. Jag och min familj tillbringade så mycket tid som möjligt tillsamans, vi lärde oss att se världen på ett nytt sätt, vi lärde oss at uppskatta varandra och livet. Ta vara på varje minut. Tack vare just dig. VI bergavde morfar i Hössjö kyrka den 26 April och det är en av de jobbigaste stunderna i mitt liv, har aldrig gråtit så mcyket på en och samma gång. Rest in peace morfar. 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sandra Engberg

Du minns ju en hel del! :) Rolig sammanfattning!

2014-01-06 @ 05:42:02
URL: http://stolpasgard.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0