Les Miserables

Idag har jag haft en underbar kväll med Hanna. Den här kvällen och några kloka ord min syster sa till mig om kärlek har verkligen fått mig att må bra. Först blev det mysmiddag på källar krogen med Hanna och sen blev det premiären av Les Miserables, en riktigt fredagsdejt. Efter filmen hade vi skönaste, mysigaste och bästigaste stunden på bion i väntan på att syrrans film skulle sluta. VIlken kväll, fylld av kärlek. Tack Hanna!
 
Anyway till den makalösa filmen, Les Miserables, jag har längtat väldigt länge efter den och mina förväntningarna var höga men skulle aldrig ha kunnat tror att det skulle vara så fantastiskt vacker och häpnadsväckande bra som den fakriskt var. Man var fängslad redan från första scenen. Trots att de sjunger sig egenom hela filmen som är 2½h lång, så gör det inget för deras röster var oförstårligt bra och det var svårt att hålla hakan öppe och munnen stängd. Filmen hade sån känsla, passion och magi. Skådespelet är nästintill felfritt och jag blev helt kär i världens sötast lilla kille Gavroche. Oh, lovley. Jag har inga dåliga ord om den här filmen och skulle kunna fortsätta prata om den hur länge som helst. Den har hamnat långt upp på min lista av filmer man måste se innan man dör. Mitt hjärta värkte och jag kunde inte hålla tårarna inne.
 
Jag kommer att rekomendera den här filmen till alla, men man bör vara förberedd på arr dom kommer att sjunga hela filmen och att den är ganska lång, men samtidigt är det väldigt fin och extremt betydesefull och tänkvärd. Helt enkelt SE DEN!
 

Kommentarer
Postat av: Anna

Nu har jag tillslut sett filmen också! Herregud vad bra den var, hade också höga förväntiningar, men filmen var ännu bättre än så. Var längesedan en film träffade en så nära och i slutscenen när de sätter igång och sjunger är ju bara för mäktig! Kunde inte heller hålla tårarna inne!

Svar: Åh, jag får rysningar när jag tänker på den där sista scenen. Så fantastisk. Ja det är nog en av de finaste filmerna jag någonsin sett.
Theres Engberg

2013-01-24 @ 06:46:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0