School project: Lucia i Folktron

Hejsan! 
 

18 december.
Idag skulle vi redovisa värsta roliga skoluppgiften, vi skulle skriva om Lucia i Folktron och sedan sminka, styla oss till vår egen version va henne. Lussi som hon kallades var en fågelliknande kvinnodemon som kom flygande i månskenet. Så jag använde mig av mörkblått som natten, fjädrar eftersom att hon var en rovfågel, svart efter som att hon var mörk och ond och en stor lurvig blåpäls återigen för att få den fågelliknande känslan. Sen gjorde jag även som en "fjädersminkning" och skulle få min svarta skuggning att likna fjädrar runt ögonen. Jag är ändå ganska nöjd, kände att jag faktiskt tänkte igenom allt den här gången, en helhet. 
 
Before: 
 
After: 
 
Jag har tyvärr inte tid att visa mer bilder just nu, läxor läxor läxor.. Men fler kommer imorgon!! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0